© 2024 solvo B.V.

Angst na hartkloppingen

Hallo,mijn naam is rob en ben 29 jaar oud. Vorige maand kreeg ik plotseling zonder enige vooraankondiging last van hartkloppingen,na 4 dagen hiermee rondgelopen te hebben werden de klachten alsmaar erger. S\'nachts was het niet meer uit te houden en toen heeft mijn vriendin de huisartsenpost gebeld,die ook direct kwamen. Toen ze me met nitro onder de tong gespoten hadden werd ik erg duizelig,zodat ze toch maar een ambulance lieten komen om me naar het ziekenhuis te vervoeren. bij het ziekenhuis aangekomen aan de ecg...alles normaal tot op een gegeven moment ik erg duizelig werd en mijn hartslag binnen no-time op 155 zat...erg verontrustend allemaal op zo\'n moment! dus maar een nacht aan de hartbewaking. Na alle onderzoeken gehad te hebben, fietsergometrie,24 uurs holter en een echo komt de cardioloog tot de conclusie dat er helemaal niks aan de hand is,een mooi gezond hart zoals het hoort bij iemand van 29!...maar mijn klachten ben ik nog steeds niet kwijt. ik slik nu seloceen zoc 50 en nog steeds heb ik regelmatig last van een erg hoge hartslag,vooral s\'nachts wordt ik dan erg onrustig wakker en is het weer raak, ook ben ik nu de laatste tijd erg gespannen en vooral erg angstig dat de cardioloog het toch mis heeft en er iets ergers aan de hand is...en ook bang om dood te gaan. Ben hiermee naar de huisarts geweest,die me dan verteld dat de angst normaal is en dat ik me echt geen zorgen hoef te te maken...het zit dus tussen mijn oren zegt men,hiervoor ben ik dus nu in therapie bij een psychotherapeut die me hiervan af probeert te helpen. tot noch toe zonder resultaat,ben noch steeds erg angstig,voel nog steeds wel eens druk/pijn op de borst en de kloppingen,en af en toe een overslag zijn er ook nog steeds. Samengevat,als ik zo\'n \"aanval\" krijg voel ik me hondsberoerd! Wie heeft of had hier ook last van en heeft goede tips voor me? roken doe ik bijna niet meer,de koffie is thee geworden en ik ben gaan sporten. Zit dit echt tussen mijn oren of is hier meer aan de hand?? wie kan me helpen hierbij?? Groeten Rob.


ik heb hetzelfde loop onder nder behandeling ik heb veel overslagen en ene geleingsstoornis maar ben gefixeerd op mijn hart functioneer haast niet mee op en rotdag we kunne wel mailen als dat helpt, eerst maar evene hier terugposten. Desiree

label.Geplaatst op 2007-05-23 07:18:43


beste rob Ook ik kreeg de schrik van m,n leven afgelopen zaterdag..van het 1 op andere moment kreeg ik geen lucht meer..en m,n hart begon te jagen ...heb hier wel vaker last van maar nooit zo erg ....ik naar de huisartsenpost dag later..en nu denken ze dat hyperventilatie gehad heb vanwege de stress....en dat klopt..ben erg gestrest momenteel...vandaag weinig klachten ..ben benieuwd hoe het verder gaat met je...ik moest meer ontspannen...doe m,n best maar lukt nog niet erg ...heb al kalmerende middelen gehad maar die durf ik niet te nemen ...troep...kan ik daar straks weer van afkicken...maar goed sterkte...

label.Geplaatst op 2008-03-31 16:54:08


gaan ze weg bij inspanning? dan heb je ze in de hand!!!!! Maak 10 kniebuigingen bijv iok heb deze tip bvan mijn cardioloog....

label.Geplaatst op 2011-09-18 00:05:18

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren