© 2024 solvo B.V.

Angst

Ik heb al van mijn 15 jaar last van angsten (claustrofobie) Ik ben nu 55 jaar en al verscheidene behandelingen gehad en niets helpt Ik gebruik al 10 jaar het zelfde medicijn en wel het middel clomipramine 50mg. Ten eerste is dit verslavend en is er in de loop van jaren geen ander middel op de markt dat beter is. Dit werkt wel maar niet zo dat dat ik toch nog in sommige situatie angstig ben o.a lift -vliegtuig . Ik zou zo graag willen vliegen is hier mischien een sterker middel voor dat ik zonder angst in het vliegtuig durf


Misschien helpt de vliegcursus in Leiden? Speciaal tegen vliegangst.... Sterkte!

label.Geplaatst op 2007-02-03 23:52:32


een sterker middel en dan in combinatie??? je angst overwinnen zal jezelf moeten doen die medicijnen onderdrukken alleen je angst maar je zegt dat ze niet afdoende helpen ,maarom niet afbouwen en een andere vorm van therapie waar komt die angst vandaan?kan je daarniet achter komen en aan werken. ik ben geen arts doe dat a.u.b.niet zonder begeleiding zeker als het om verslavende middelen gaat

label.Geplaatst op 2007-03-04 07:36:07


Ik heb ook claustrofobie maar denk niet in die sterke mate en angst om te vliegen. Vermijd dat ook. Heb nooit gevlogen maar zou het nu wel durven. Maar niet met plezier. Mijn angst is minder geworden nadat ik het antidepressiva Seroxat voorgeschreven kreeg wat endorfine aanmaakt in je hersenen waardoor je je sterker voelt en ook beter met angsten om kunt gaan en ook beter in je vel zit. Het werkt ook tegen dwangmatig gedrag.

label.Geplaatst op 2009-04-16 07:48:19

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren