© 2024 solvo B.V.

Angstaanvallen in drukke ruimtes, wie heeft hier ook ervaring mee?

Hallow mensen, Mijn naam is Angelique en heb me hier vandaag aangemeld. Ik lijd al sinds mijn achtste (ben nu 15) aan angstaanvallen. Deze komen voor in drukke ruimtes: als mensen met tassen zwaaien, voetballen of als ik gewoonweg in een winkel sta. Ik voel me dan verstijven, durf niet te spreken en ben bang dat er ongelukken zullen gebeuren, mensen gek zullen worden en mij of elkaar iets aan willen doen. Dit is een heel sterk gevoel dat op mijn maag drukt, waardoor mijn ademhaling versnelt. Ik weet meestal niet hoe snel ik weg moet komen, maar vaak heb ik geen keus dan gewoon te blijven zitten waar ik zit. Bijvoorbeeld in de klas of tijdens gym. Dit is erg vervelend en ik weet nog steeds niet waardoor het wordt veroorzaakt. Ik heb het er wel een tijdje met m\'n psychologe over gehad (omdat ik toen leed aan een depressie) en zij heeft me een tijdje theoretisch behandeld. Een tijdje ging dit goed. Maar vroeg of laat overvalt het me weer en vooral de laatste tijd heb ik er weer lastvan. Ik wil graag in contact komen met mensen die dit ook kennen of er informatie over weten. Alvast bedankt. En als er mensen lijden aan een depressie en/of aan automutilatie doen, kun je me altijd mailen. Want ik weet er helaas alles van om jezelf en het leven zo te haten dat je alleen nog maar naar de dood kunt verlangen. Het is een hel. Maar goed. Veel sterkte iedereen. Angelique


Hay, Ja, ik heb dat ook. Ik drukke winkelcentra, vooral overdekt, zoals Hoog Cathatijne in Utrecht, daar krijg ik het spaans benauwd, moet mijn gedachtes afsluiten en op mijn doel aflopen snel, anders val ik flauw van angst. met drukke popconcerten heb ik het ook, dan heb ik een paar glaasjes bier nodig om niet in paniek te raken. Want door alcohol vervaagt het angstgevoel, maar dat is geen optie want alcohol is slecht. Maar je iemailadres staat er niet bij, ik zou je wel willen mailen........ maar ik ben bang dat dat niet kan........

label.Geplaatst op 2005-05-17 11:29:09


IK BEN BAAAAAAAAAAANG!!! help mij! ik ben ook altijd bang!!!

label.Geplaatst op 2005-05-31 13:21:44


Hallo Ikheb hier ook last van, zowel op pleinen als op school, ik ben nu 16 en kan bijna niet naar school door deze angst. Ik krijg nu allemaal trainingen die mijn angsten minder maken en ik krijg er medicijnen tegen: Prozac. Tot nu toe is er niet veel veranderd maar mensen merken al wel aan mij dat het werkt..!

label.Geplaatst op 2006-01-04 15:29:29


Heey Aimee, Dankjewel voor je reactie! Ik had de hoop alweer opgegeven. Maar wooh...ik zou hier graag specifieker met je over willen praten. Natuurlijk kan je me wel mailen als je wilt: hurt_angel1989@hotmail.com Maar wat doe jij ertegen om tegen die angstaanvallen te vechten? Hoe help je jezelf? Nou ik hoop snel weer van je te horen liefs, angelique

label.Geplaatst op 2005-05-22 00:26:59

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren