© 2024 solvo B.V.

Angstaanvallen/ psychotisch fenomeen?

Na 16 jaar gebruik van siquil noodgedwongen gestopt (wegens sluiting fabriek)Na gebruik van diverse vervangende middelen wat niet beviel, gebruik ik nu holdol(3 mg)Sindsdien heb ik voornamelijk laat in de middag last van angstaanvallen (tijdsduur soms wel 4 uur) Ik ga eerst scherpzien en daarna wordt ik angstig van bv schaduwen, tv, en krijg angstige gekke gedachten. Geen psychiater weet wat dit is en wat daaraan te doen. Het lijkt op overprikkeling van de hersenen. Als ik het slaapmiddel zoplicon gebruik neemt de angst na enkele uren af. Wie heeft hier ervaring mee, of weet wat hieraan te doen is.Elke reactie is welkom.


Hoi Lina, gebruik je de Haldol alleen voor angst stoornissen?? Of heb je inderdaad psychotische klachten?? Dit heb ik kunnen vinden over de bijwerkingen die jij beschrijft. Quote Andere meldingen op het centrale zenuwstelsel Melding is gemaakt van: convulsies, verergering van depressies en dysforie, sedatie, agitatie, sufheid, slapeloosheid, hoofdpijn, verwardheid, duizeligheid, grand mal-convulsies en schijnbare verergering van psychotische symptomen. Net zoals voor andere antipsychotica werd ook voor Haldol het maligne neurolepticumsyndroom gemeld (zie ook Speciale waarschuwingen en bijzondere voorzorgen bij gebruik)./quote Dysforie is eigenlijk alles uitvergroot beleven, misschien is dat bij jou het geval. Zoplicon (Immovane) is een slaapmiddel, zal je wel weten :-). En lijkt me niet het aangewezen medicijn om de angsten etc. te verminderen. Daarvoor zou je Alprazolam(Xanax) kunnen gebruiken, werkt binnen een half uur. En misschien toch wat anders vragen aan je arts ,ter vervanging van de Haldol. Hier word je ook niet beter van lijkt me. Hopelijk heb je hier iets aan, groetjes Caressa

label.Geplaatst op 2004-04-20 11:34:48

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren