© 2024 solvo B.V.

Antipsychotica en niet slapen

Wie heeft er weleens antipsychotica gehad waardoor ie niet slapen kon? Wat heb je er tegen gedaan of gehad? Ik zlik nu een middel waar ik aardi gd op begin te doen maar niet op slapen. Comentaren zijn welkom, bedankt.


Hallo. Zelf neem ik twee verschillende antipsychotica, namelijk Zyprexa en Seroquel. Door Seroquel kan ik dus wel goed terug slapen (dit knijpt precies je ogen dicht en je wordt er dus slaperig van). Zyprexa is verder goed tegen angsten (en uiteraard psychose), je hebt daardoor helaas wel meer eettoename, dus probeer er wat op te letten door niet teveel te eten als je een normaal postuur wenst te behouden, dit althans als je overgaat gaan naar Zyprexa. Wat mij betreft kunnen deze twee antipsychotica goed samen. Hoop je bij deze goed geïnformeerd te hebben.

label.Geplaatst op 2010-12-15 17:53:24


Ik heb weleens seroquel gehad en dat is was vrij een lage dosering. 25 a 100 mg. Eerste nacht 25 mg en zette dat maar voort. Zelfmoorneiging, sterker dan welke ik maar ook meegemaakt heb, want geloof me nou, ik maak er veel mee en ben er tegen bestendig, maar deze was zeer sterk en niet te beheersen. Gelukkig lag ik toen aan mijn bed en kon ik mezelf eraan ''vastketekenen''. Daarna, een week lang mijn bed niet uit, nauwelijks kunnen douchen, psychose, gewichtsafname, moordzuchtige gedachten, me niet kunnen insmeren, kortom niet goed. Heb je misschien een ander voorstel? Zyprexa ken ik al. Herstel van psychose tegen depressies, gebrek aan eetlust en sociale vaardigheden, zelfmoord en zelfverminking neigingen/gedachten en hartkloppingen voor alle eeuwigheid, dus maar niet. Heb je misschien een ander voorstel? Ken je iemand die mij hier meer over kan vertellen?

label.Geplaatst op 2010-12-23 22:26:58

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren