© 2024 solvo B.V.

Blozen

Beste mensen, Dit is de eerste keer dat ik met deze vraag naar buiten kom en weet niet of dit wel de juiste Afd. is maar toch.... Al een paar jaar bloos ik echt altijd als er mensen bij mij in de buurt zijn. Ik heb het bij Fam, vrienden, en vooral bij vrouwen. Het is een soort extreme verlegenheid of zo. Ik heb er wel mee leren leven maar toch wordt je er soms nog depresief van als mensen je uitlachen. Ik krijg het ook vaak spaans benauwd, zweet erg en ga trillen etc. Ben vaak angstig en achterdochtig en denk altijd dat iedereen het over mij (negatief) heeft. Zijn er mensen die dit herkennen? Heeft dit een naam? Wat kan ik er tegen doen? Het neemt echt heel je leven in beslag je denkt nog maar aan een ding en dat is blozen.. Alleen als ik ga drinken dan heb ik het niet. Gr Help


Beste Help, Dat je bloost, zweet, trilt en benauwd krijgt is voor jouzelf niet prettig. Maar dat je achterdochtig bent/wordt kan ook voor de ande niet prettig zijn. Ik ben geneigd om je te adviseren om twee cursussen te gaan volgen. Te weten een assertiviteits cursus en een cursus in communicatieve vaardigheden. Ben er namelijk van overtuigd dat je dan veel zekerder van jezelf wordt en daardoor meer opgewassen bent tegen dit soort problemen. Misschien denk je dan over een tijdje wel: "was dat nou alles?" Succes

label.Geplaatst op 2005-12-16 21:39:59


Hallo, Ik sluit me geheel aan bij nak. Ga die cursussen volgen en je zult zien, dat het effect zal hebben. Groeten + succes van Broeder E

label.Geplaatst op 2006-02-14 23:39:51


Hoi, Ik bloosde vroeger zelden tot nooit, maar sinds een paar weken werkelijk om alles. Volgens mijn collega zou het aan hoge bloeddruk kunnen liggen.... Graag jullie reaktie.

label.Geplaatst op 2006-12-12 16:13:29


Ik weet niet of je zelf al een beetje analytisch nagegaan bent om wat voor redenen je eigenlijk bloost? Het proces stap voor stap terug draaien in je hoofd om bij de oorzaak te komen wil wel eens helpen.

label.Geplaatst op 2005-12-19 08:10:26

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren