© 2024 solvo B.V.

De angst

Angst, wat is de devenitie van angst, het niet kunnen begrijpen, of beter gezecht bevatten. waarom heb ik angst. ben toch weer terug. ik bedoel hier mee te zeggen dat als alles van je is af genomen en je niets meer hebt kan je het ook niet meer verliezen. Nu ik wat ouder ben en eigenlijk wat meer van de wereld zou moeten begrijpen snap ik er helemaal niets meer van. ik heb alles wat mijn hartje begeert , en toch mis ik iets. wat ik mis weet ik nog steeds niet, ben velle mensen verloren door verdriet, emotie. ik weet nog steeds niet wat het is, heb ik angst voor het leven ja. Waarom, het is nooit het zelfde.Altijd anders. mwat is de rede dat ik leef. weet ik niet. merk het wel als ik dood ben. ik weet 1 ding , als je geboren bent , ga je ook weer dood, wat je er tussen in doet maakt eigenlijk niets uit. ik begin ,en eindig kijk op, en laat het gaan maar snappen doe ik het nooit, de deur sluit , het slot sluit ben ik mens als er een god zou zijn , wist hij de antwoorden, die ik zoek, velle vraqgen, maar ......... zonder antwoorden i did it my way


Wat is angst, hele goede vraag. Heb er nu al een jaar last van. Ik ben opgenomen geweest, medicijnen gebruikt, therapie gevolgd en het gaat niet weg. Hoe positief ik ook probeer te zijn, het lukt niet om van de angst af te komen. ik weet dus wat je bedoelt. sterkte

label.Geplaatst op 2005-10-07 13:29:08


Hallo, Ik begrijp helemaal wat je voelt. Ik heb er ook al jaren last van en slik momenteel efexor 75 mg. Maar heb toch wel wat bijwerkingen. o.a. nachtzweet, en opvliegers. maar nu ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik ook een kale plek op mijn hoofd heb gekregen. moet vandeweek naar de dokter om te kijken of het wat te maken heeft met efexor. Maar verder volg ik ook therapie voor mijn angsten. Wat erg zwaar is. Hoe ga jij hier mee om? Misschien kunnen we tips uitwisselen. Je kunt me altijd mailen sorayateerink79@hotmail.com

label.Geplaatst op 2005-12-08 15:37:48


Alle angsten buiten de natuurlijke angsten (vuur/hoogte en harde geluiden) zijn aangeleerde angsten. Nu wil ik niet zeggen dat ze ongegrond zijn maar wel een product van jezelf of je omgeving. Ik las ooit een heel mooi spreek woord: Je word wat je vreest. Hoe meer je je angst voed hoe groter de grip op je wordt.

label.Geplaatst op 2005-12-14 11:05:38


De angstgevoelens/gedachten in combinatie met een gevoel van leegte kan wijzen op een Borderline stoornis.

label.Geplaatst op 2006-02-20 23:48:21

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren