© 2024 solvo B.V.

Derealisatie

Oud en nieuw heb ik gezellig met m\'n vrienden gevierd met de bijbehorende drank. Die nacht had ik maar een uur of 2 slaap.(Eigenlijk de hele vakantie door) :P De middag van 1 januari kreeg ik ineens het gevoel dat alles onecht was. Zelfs met paniekaanvallen. Door op internet te zoeken kwam ik erachter dat dit derealisatie heet. Nu na een paar weken voel ik me al stukken beter, maar ik heb nog steeds wat rare gedachtes: Ik denk heel erg zwart-wit en sta erbij stil dat alles wat we doen uiteindelijk neerkomt op overleven en voortplanten. Ik voel me ook een beetje een robot die door hormonen wordt gestuurd. Ik krijg dus gewoon hoofdpijn, omdat ik te diep over het leven denk en hierdoor angstaanvallen krijg. Voor het nieuwe jaar wist ik deze dingen ook wel maar deed het me niet zoveel. Nu krijg ik er echter super veel hoofdpijn van. Kan dit ook van derealisatie komen? Ik lees hier ook dat een jointje maandenlang derealisatie kan opleveren?? Heeft iemand misschien daar een link van? Dat zou mij wel geruststellen.

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren