© 2024 solvo B.V.

Derealisatie

Mijn naam is Pierre en ben 25. Ik kamp al zo\'n 1 1/2 jaar met gevoelens van derealisatie (bewuste ervaring waarin een persoon zijn vertrouwde omgeving als vreemd, onwerkelijk ervaart). Ik loop hiervoor bij de Riagg en slik medicijnen (fevarin, lorazepam en risperdal). Mocht u ook ervaringen hebben met derealisatie of mocht u weten welke medicijnen tegen derealisatie kunnen werken, stel ik een reactie zeer op prijs. Mvg: Pierre Breevaart


Hoi, ik werk als leerling verpleegkundige in een psychiatrisch ziekenhuis. Ik werk met veel mensen die hetzelfde probleem hebben als jij. Zoals je al schreef helpt lorazepam, risperdal erg goed. Succes

label.Geplaatst op 2003-03-07 13:53:30


Hallo, Ik ben een jonge vrouw van 23 jaar en heb al 13 jaar last van derealisatie, maar slik hiervoor geen medicijnen. Het begon op mijn 10e en dat herinner ik me nog als de dag van gisteren. De eerste jaren vond ik t vreselijk. Nu ben ik er min of meer aan gewend. Al is t voortdurend aanwezig. Naar mijn idee is het een zelfbeschermingsmeganisme van het lichaam voor zeer gevoelige personen. Zodat ze nu alles van een soort "afstand" kunnen bekijken. Ik heb therapie gehad om zekerder in t leven te staan en meer zelfvertrouwen op te bouwen. Maar de derealisatie is er niet minder om geworden. Ik ben nog altijd een behoorlijk gespannen persoon. Nou is mijn vraag: Helpen de medicijnen enigszins? En heb je constant last van derealisatie of periodes? Wist je dat er een stichting opgericht is voor mensen met depersonalisatie en derealisatie? Zie hun website: www.depersonalisatie.nl Depersonalisatie betekent dat je vervreemd van je eigen lichaam. Derealisatie betekent vervreemding van je omgeving. Sommige mensen hebben van beide verschijnselen last. Groeten, Nicole

label.Geplaatst op 2003-05-04 23:14:59