© 2024 solvo B.V.

Derealisatie

Mijn naam is Pierre en ben 25. Ik kamp al zo\'n 1 1/2 jaar met gevoelens van derealisatie (bewuste ervaring waarin een persoon zijn vertrouwde omgeving als vreemd, onwerkelijk ervaart). Ik loop hiervoor bij de Riagg en slik medicijnen (fevarin, lorazepam en risperdal). Mocht u ook ervaringen hebben met derealisatie of mocht u weten welke medicijnen tegen derealisatie kunnen werken, stel ik een reactie zeer op prijs. Mvg: Pierre Breevaart


Hoi, ik werk als leerling verpleegkundige in een psychiatrisch ziekenhuis. Ik werk met veel mensen die hetzelfde probleem hebben als jij. Zoals je al schreef helpt lorazepam, risperdal erg goed. Succes

label.Geplaatst op 2003-03-07 13:53:30


Hallo, Ik ben een jonge vrouw van 23 jaar en heb al 13 jaar last van derealisatie, maar slik hiervoor geen medicijnen. Het begon op mijn 10e en dat herinner ik me nog als de dag van gisteren. De eerste jaren vond ik t vreselijk. Nu ben ik er min of meer aan gewend. Al is t voortdurend aanwezig. Naar mijn idee is het een zelfbeschermingsmeganisme van het lichaam voor zeer gevoelige personen. Zodat ze nu alles van een soort "afstand" kunnen bekijken. Ik heb therapie gehad om zekerder in t leven te staan en meer zelfvertrouwen op te bouwen. Maar de derealisatie is er niet minder om geworden. Ik ben nog altijd een behoorlijk gespannen persoon. Nou is mijn vraag: Helpen de medicijnen enigszins? En heb je constant last van derealisatie of periodes? Wist je dat er een stichting opgericht is voor mensen met depersonalisatie en derealisatie? Zie hun website: www.depersonalisatie.nl Depersonalisatie betekent dat je vervreemd van je eigen lichaam. Derealisatie betekent vervreemding van je omgeving. Sommige mensen hebben van beide verschijnselen last. Groeten, Nicole

label.Geplaatst op 2003-05-04 23:14:59


Hoi pierre, Ik ben een vrouw van 25 jaar en weet sinds 6 weken geleden dat ik lijdt aan derealisatie. Ik weet niet hoe lang ik er al last van heb omdat mijn geheugen me vaak in de steek laat ik mag blij zijn als ik nog weet wat ik gisteren gedaan heb. Wel weet ik dat ik tal van keren ben opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis maar toen stelde ze de diagnose borderline. Ik was er niet mee eens ik kon de vergelijking niet vinden. Nu na tal van jaren en psychiaters verder heb ik me aangemeld bij een section opinion en werd gecontroleerd door drie verschillende psychologen. Daardoor is er derealisatie naar vooren gekomen. Ik ben wel blij dat ik nu eindelijk weet wat er aan de hand is. Ik ben met de behandeling bij het riagg begonnen maar neem geen medicatie. Ik ben wel benieuwd of zo'n therapie inderdaad helpt en dat de klachten minder kunnen worden. Liefs cindy

label.Geplaatst op 2003-06-03 14:31:14


Hallo allemaal, Harstikke bedankt voor de berichten op mijn onderwerp derealisatie. Het was al maanden geleden dat ik hier keek op de site. Nu ben ik van de Risperdal af. Ik heb nu Dogmatil gekregen. Volgens psychiater atypische antipsychotica met minste bijwerkingen. Wie kan mij meer vertellen over het gebruikt van Dogmatil/sulpiride. Ik ben nogal bunzig voor de bewegingsstoornissen die beschreven staan in de bijsluiter.

label.Geplaatst op 2003-10-22 09:25:23

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren