© 2024 solvo B.V.

Dormicum?

Kent iemand het medicijn dormicum? Wie kan me daar meer over vertellen is dat een anti depressiva of kalmeringsmiddel?


Hoi Coline, Dormicum (midazolam) is een behoorlijk zware slaapmedicatie. Word ook vaak gebruikt, injectie, als roes bij een vervelend onderzoek of behandeling in het ziekenhuis. Dus het is beslist geen anti depressiva. Het valt onder de benzodiazepinen. Hopelijk is je vraag zo beantwoord. Groetjes Kitten

label.Geplaatst op 2005-05-26 20:26:46


Hoi Kitten, Bedankt voor je antwoord alleen weet jij ook waarom het dus wel in de groep van in dit geval kalmeringstabletten valt maar waarom word de ene dan als kalmeringstablet gegeven en ander slaapmiddel? wat is het verschil is slaapmiddel dan zwaarder of zo nog? Ik had namelijk van iemand gehoord die deed net alsof hij zware kalmeringstabletten kreeg dormicum dus maar ik kon dat al niet vinden, ik ken die groep wel want ik gebruik zelf xanax wel kalmeringsmiddel dus maar ik vraag me af eigenlijk wat het verschil dan precies is zijn de middelen die als slaapmiddel worden gegeven ds in feite veel zwaarder waardoor ze alleen als slaaptablet bruikbaar zijn? want ik kan me niet voorstellen dat zoiets dus overdag als kalmerend word uitgeschreven. groetjes Coline

label.Geplaatst op 2005-05-26 21:39:44


Hallo Coline, het valt allemaal onder de groep benzodiazepinen dus in de volksmond kalmerings middelen. Maar Dormicum als kalmeringsmiddel?? Daar kan ik me niets bij voorstellen :-) Xanax (alprazolam) is een middel tegen angsten je word er ook rustiger van dat wel :-)Maar er is een verschil tussen de ene pam en/of lam en de andere. Normison (temazepam) is een inslaper bijvoorbeeld Dormicum (midazolam) is een doorslaper. Deze worden eigenlijk nooit als zijnde kalmeringsmiddel voor overdag voorgeschreven. Dan komt men meer in de seresta, temesta, librium ,valium, xanax etc. Misschien is dit een handige link voor je : http://www.cvzkompassen.nl/fk/: Daar vind je veel info betreffende medicatie. Overigens gebruik ik Dormicum als slaapmiddel, moet er niet aan denken omdat overdag te gebruiken :-) En ik ben aardig wat gewend op medicatie gebied :-). Hopelijk heb je wat aan dit antwoord, Groetjes Kitten

label.Geplaatst op 2005-05-29 21:30:21


Hallo Even inhaken. Hier in België wordt (midazolam) Dormicum enkel nog gebruikt in de anesthesie en enkel verkrijgbaar in injecteerbare vorm. Ongelooflijk dat dit in Nederland nog te verkrijgen is als slaapmiddel. Dit is een zéér zwaar \"paardemiddel\". mvg U. Valkenborghs

label.Geplaatst op 2005-06-25 09:15:46

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren