© 2024 solvo B.V.

Dosering Cipramil/Citalopram

Sinds begin december gebruik ik het antidepressivum Cipramil (stofnaam Citalopram). Daarvoor gebruikte ik dagelijks 75mg Anafranil. Vanwege mijn kinderwens ben ik overgestapt op Cipramil. Ik ben de Cipramil gestart met 20mg per dag. Momenteel sta ik op 50mg dagelijks. Mijn dosering is al 3 keer verhoogd met 10mg aangezien ik ernstige angst/spanningsklachten kreeg. Nu is mijn vraag: wat is de gemiddelde dosering voor dit middel en zijn er vrouwen die dit middel hebben geslikt tijdens hun zwangerschap? Ik zou graag hun ervaringen willen horen.


Hoi Senina, Wat een gevaarlijk vraag stel je daar.Als ik goed lees ben je in verwachting en nu vraag je wat de gemiddelde dosis is die je mag gebruiken van Cipramil. Het lijkt mij verstandig, als dit alles zo is, contact op te nemenj met je huisarts of behandelend arts om te vragen of je nu wel Cipramil mag gebruiken. Belangrijk is ook te kijken hoe JIJ jezelf voelt, los van de hoeveelheid medicijnen. Waar het om gaat is hoe jij jezelf voelt en als jij denkt het met minder aan te kunnen zou ik dit zeker net de arts overleggen. Zelf gebruik ik het middel al enkele jaren en langzaam afbouwen zit dan ook in het verschiet. Ga NIET zelf afbouwen, doe dat in overleg met je arts. Wens je daarbij veel sterkte en...............pas goed op je zelf. groet, Jos.

label.Geplaatst op 2006-06-06 12:33:06

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren