© 2024 solvo B.V.

Efexor en ontwenningsverschijnselen

Wie is er op dit moment ook bezig met het afbouwen van \"efexor?\" Ik zelf heb 6 jaar lang capsules van 1X 75mg per dag gebruikt, sinds 4 weken capsules van 1X 37,5mg per dag. Nu sinds 2 dagen niks meer geslikt......pffffff Als ik uit mijn lichaam kon stappen dan deed ik dat nu! Alles wat je eigenlijk aan ontwenningverschijnselen kunt hebben die heb ik nu.....aaaargh! Ik weet heel goed dat ik door de zure appel heen moet bijten, maar het is erg fijn om te weten dat je niet de enige bent met deze \"ellende\" Ook behoefte om er gewoon eens over te praten? Hoop wat van jullie te horen.... Groetjes, Samira (26)


Ik zit nu op dag 13 en heb dus 13 dagen geen EFEXOR meer geslikt..... Ik voel me stukken beter....zucht...... Volgens mij heb ik het ergste nu gehad! Dat ik me zo als nu voel, had ik een paar dagen geleden nog niet kunnen denken... Voor iedereen die net begonnen is met het afkicken van Efexor:"Zet hem op! het wordt beter echt waar!" Nu ben ik best wel trots op mezelf.:-)

label.Geplaatst op 2007-01-24 16:01:51


Hallo Samira, Ik heb je deze week een mail gestuurd waarin ik vermelde dat ik ook gestopt ben nà 6 jaar met efexor, eerst 225mg toen 150 toen 75 toen 37.5 en nu bijna een week zonder... duizelig, janken tja het hoort er inderdaad allemaal bij, ben 4 daagjes bij mijn vriend geweest (even ergens anders) maar ik denk dat het toch niet goed heeft gewerkt, hij heeft mij net thuis afgezet, en moest helaas al weer snel naar zijn eigen huis (uurtje verder) maar opeens leek AL mijn GEVOEL ik èèn keer los te komen HUILEN en zelfs agressie, schelden op mijn zoon, met alles gooien, heb zelfs de spiegel van de slaapkamerkast gemold!!! Komt dit je ook bekend voor of heb \"ik dat weer\" !! Komt het iemand bekend voor? Samira Toppie meid dat je je er zo goed doorheen geslagen hebt!!! Hoop dat ik dat over een week ofzo ook kan zeggen, maar eerlijk gezegd :(((( zie het nu ff duister in Ik hou het forum in de gaten, voor antwoorden en eventuele tips! Groetjes PUK

label.Geplaatst op 2007-01-28 18:03:24


Hoi Samira, Met efexor moet je je idd voorbereiden op 'de'hel'. Ik ben er doorheen gegaan maar heb daar spijt van. Ik heb afgebouwd op eigen houtje op de volgende manier: van 1xdgs 75mg (capsule) ging ik de capsules opendraaien en er steeds wat meer korreltjes uitgooien, en dan de capsule weer dichtdraaien.Zo ben ik in twee weken gestopt.Dit is veel te snel, maar ik had haast vandaar. Ik voel me nu wisselend goed tot ellendig en denk weer aan een evt. ander middel. Ben gestopt met efexor vanwege constante misselijkheid die met de middelen van de huisarts niet op te lossen zijn. Ga nu zoeken naar een middel wat geen misselijkheid voor langere tijd teweegbrengt (bestaat denk ik niet). In ieder geval zou ik als ik jou was een half jaar over afbouwen doen voor je eigen bestwil, want echt je gaat door een hel. succes en groetjes mastertjuh.

label.Geplaatst op 2007-02-06 23:41:05


Hoi Samira, Je bent niet alleen! Misschien heb je iets aan de volgende site's www.meldpuntmedicijnen.nl (neutrale site) www.bijwerkingenpsychiatrischemedicijnen.nl (negatieve verhalen) http://www.ncrm.nl/rapp.%20gevaren%20van%20psychiatrische%20drugs.doc (de gevaren van psychiatrische medicatie) http://www.ncrm.nl/rapp.%20waarschuwingen%20psychiatrische%20medicatie.doc (64 internationale waarschuwingen tegen psychiatrische medicatie) www.antipsychiatrie.pagina.nl (o.a. alternatieven voor medicatie) WAARSCHUWING Stop NOOIT met het slikken van psychiatrische drugs zonder het advies en de begeleiding van een kundige (niet pschiatrische) arts. groetjes Astrid

label.Geplaatst op 2007-05-28 10:40:45


Hoi Op dit moment ben ik als afkickende "junk" de site aan het nakijken om herkennings verhalen te vinden, gelukkig staan die er op! Ik ben in twee weken de efexor aan het afbouwen van 300 mg. per dag naar niets, maar wat een ellende! Voel me echt een verslaafde die niet meer in deze wereld staat, en dan iedereen maar zegge: "Laat maar gebeuren, je moet er even doorheen!" Nou, ik zou het ze graag zelf even mee willen laten maken nu! Ook maakt bhet de twijfel groter of ik nog wel weer moet beginnen aan het volgende medicijn en wel Parnate, wat als ook dat niet aanslaat en je weer door zo'n afkick proces heen moet, daar zit ik ecgt niet nog een keer op te wachten. Maar wat dat,......, veel keus is er niet! Nou ja, zoals al eerder vermeld......gewoon maar "even" hier doorheen en dan vrijdag weer wat nieuws slikken:-) Callimero (die zich op dit moment het liefst in het ei zou willen verstoppen)

label.Geplaatst op 2007-11-10 16:46:16

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren