© 2024 solvo B.V.

Emoties

Emoties kunnen behoorlijk wat schade aanrichten. Stress bijvoorbeeld. Hoe kan je jezelf leren om om te gaan met teleurstelling. niet zo snel van je stuk zijn? Is daar een training of therapie voor te volgen? voor de duidelijkheid, ik heb niet iets traumatisch meegemaakt, maar ben snel emotioneel en pieker veel en maak me zorgen. Het is erg vermoeiend en ik wil er mee leren omgaan.


Als je het van jezelf weet, dan kan je toch zelf leren daar beter mee om te gaan? Daar wordt je veel sterker van dan een paar keer voor veel geld naar zo'n goeroe te gaan luisteren.

label.Geplaatst op 2004-11-19 23:20:55


Daar zit zeker een waarheid in. Ik geloof daar ook in omdat ik wel eens eerder uit een dalletje ben gekropen. MAar toch, het duurt zo lang. Je hebt ook op mijn vorige forum onderwerp gereageerd. Nou dit "probleem", tussen haakjes omdat ik niet eens weet of het echt een probleem gaat worden, beheerst mijn leven. Ik heb geen zin om weg te gaan, om plezier te maken. GEvoelens van angst, bezorgheid en verdriet nemen de regie in handen. Het cirkeltje is zooo rond! Ik begrijp heel goed waar het fout gaat, maar ik zou van dat denkproces en de angst afwillen. Waarom moet alles op z'n kop staan ineens en waarom is er geen ruimte voor andere dingen. Hoe leer je daar mee omgaan? Heeft iemand tips/trucs or whatever. Angst en piekeren over denken dat je ziek bent levert ook ziek zijn op. Misselijk, draaierig, kortademig, je haart die bonst in je keel. Dat zijn vervelende bijzaken. Ik denk niet dat ik echt hulp nodig heb, omdat ik ergens ook wel weer sterk ben, maar een paar kleine tips zouden misschien zo opbeurend zijn... groetjes

label.Geplaatst op 2004-11-20 18:34:10


Hallo, misschien heb je wat aan deze site: http://slagschaduw.nl.server9.firstfind.nl/adm/forum/index.php Gaat over ansten depressies etc. daar kun je meer informatie vinden. Het is een forum waar je veel mensen treft met dezelfde problematiek. Sterkte en groetjes Kitten

label.Geplaatst op 2004-11-21 21:36:27


Hoi, Ik ben ook erg emotioneel, door de overgang, zegt men, maar volgens mij had ik het al eerder. Ik probeer mijzelf ook te vertellen: kom op meid, trek het je niet aan, dit of dat is gezegd door een tuttebel die zelf met problemen zit, of een huppeltutje achter de kassa, trek het je niet aan. Maar het helpt niet, toch blijf je 2 dagen prakkizeren. Bij mij helpt alleen medicatie, lichte medicatie, om de scherpe kantjes eraf te vijlen, zeg maar, dan gaat het heftige eraf.

label.Geplaatst op 2005-01-15 16:20:15

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren