© 2024 solvo B.V.

Familie van psychiatrisch patient

Goedendag, Ik heb onderzoek gedaan naar waarom het zo vaak voorkomt dat het contact tussen psychiatrisch patient en familie en vrienden vaak verslechterd voor tijdens en na zijn of haar opname. is er iemand bereid zijn verhaal aan mij te vertellen? Hartelijk dank voor de genomen moeite! M.vr.groet, Simone


hai Simone, Mijn broer is 4 jaar opgenomen geweest. Hij is nu sinds een jaar weer thuis. Het gaat nu weer goed, maar wij ( mijn moeder, vader, broer en ik) hebben op het begin weer erg aan elkaar moeten wennen. Hij was heel erg veranderd, ik weet nog steeds niet hoe dat nou precies zo gekomen was, maar het was heel raar. Hij vond dezelfde grapjes niet meer leuk, was vaak afwezig en leek onze goede bedoelingen niet zo op te vatten. Wij waren hier vanuit de inrichting wel al op voorbereid, maar blijft lastig, wij kregen de tip om gewoon te doen en reageren zoals we altijd hebben gedaan en na verloop van tijd heeft mijn broer zelf angegeven hoe hij het liefst behandeld wilden worden. Mijn ouders en ik dachten dat het goed zou zijn om er veel over te praten met hem, maar dat was niet zo. hij wilde het liever alleen verwerken en zodra hij wilde nam besprak hij het met ons. Nu een jaar verder, weten we goed hoe we met elkaar om moeten gaan en is het erg gezellig. Tuurlijk blijft het een andere jongen dan voorheen, maar we hebben elkaar geaccepteerd.

label.Geplaatst op 2009-10-24 21:31:20


Dit kan zijn door een familiale ruzie (onenigheid, je bedrogen voelen door een familielid) alvorens de psychiatrische aandoening..

label.Geplaatst op 2010-02-21 15:50:03

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren