© 2024 solvo B.V.

Fluoxetine bijwerking myoclonie

Ik gebruik sinds 3 maanden fluoxetine omdat de huisarts denkt dat de pijn in mijn spieren \"tussen mijn oren\" zou zitten. Mijn humeur werd er wel beter van, maar na anderhalve maand kreeg ik last van spiersamentrekkingen (myoclonie), die steeds erger werden, waardoor ik bv. geen auto meer kan rijden. De huisarts wilde me naar de neuroloog sturen, maar ik denk zelf dat het een bijwerking is van de fluoxetine. Ben dus sinds een paar dagen gestopt om te kijken of het inderdaad een bijwerking is van de fluoxetine. Heeft iemand ook last van deze bijwerking van het slikken van een anti-depressiva?


Fluoxetine is een antidepressivumdat behoort tot de SSRI's. Het is vooral bekend als Prozac. Dit middel is eerste keus voor depressieve mensen die lijden aan dwanghandelingen. Van alle gebruikers krijgt tien procent last van trillingen, transpiratie of angst.Natuurlijk kun je last krijgen van nog andere ongemakken zals b.v. slapeloosheid. Misschien kun je n overleg met je arts gaan afbouwen en kiezen voor iets natuurlijks van b.v Dr. Vogel (Hyperiforce) Hier zit St Janskruid in. Hoor hier veel goeds over. Wens je veel succes! Gr. Kristl

label.Geplaatst op 2006-02-14 17:18:44


ik slik inmiddels ruim 6 jaar fluoxetine, maar heb die bijwerking nooit gehad. Maar eigenlijk zegt dat helemaal niks, want voor iedereen zijn die bijwerkingen, als je ze uberhaupt al hebt, weer anders. Voor zover ik weet is myoclonie geen bijwerking van prozac. Je ziet dit wel vaak bij bijvoorbeeld antipsychotica. Ik weet niet of je ook andere medicijnen slikt, maar wellicht is de oorzaak te zoeken in een combinatie van wat je slikt. Overstappen op sint janskruid kan een optie zijn, maar laat je alsjeblieft goed voorlichten over de risico\'s. Veel mensen denken dat homeopathie niet schadelijk is, maar in sommige gevallen is dat het wel degelijk. En sint janskruid heeft een aantal eigenaardigheden waar je mee uit moet kijken. Dit kun je altijd aan je arts of apotheker vragen, of aan google ;)

label.Geplaatst op 2006-03-17 16:47:28


Hoi Nuschka, Ik kan je niet helpen wat de Fluoxetine betreft. Wel hebben we raakvlakken inzake myoclonien. Ik kreeg mijn eerste (zeer heftige) aanval afgelopen zondagnacht. Mijn benen schudde alle kanten op (ik kon amper lopen) mijn vingers trokken weg (als bij spasme) en mijn buik begon te rollen als bij een buikdanseres. Ik had nergens controle meer over en dat maakte me heel angstig. Na anderhalf uur kreeg ik 30 mg Oxazepam en na een half uurtje hielp dat (redelijk). Volgens mijn psychiater komt het doordat (toe ik 4 weken geleden met spoed in het AZU/UMC werd opgenomen met een longabces)er in een keer is gestopt met de Clozapine (middel voor oa. Manisch Depressiviteit). Ikzelf geloof dat wel maar denk ook dat er wat anders aan de hand is, namelijk een psychische factor. Elke keer als ik me ergens druk over maak voel ik weer een aanval aankomen. Met Oxazepam weet ik dit te onderdrukken. Heeft dit enige raakvlakken met jou? Groetjes Marcus

label.Geplaatst op 2008-10-24 14:28:03

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren