© 2024 solvo B.V.

Freetbuien

Hoi Daar Mijn naam is Colinda en ik ben zwaar overspannen en heb al een hele tijd last van freetbuiten, waar door ik natuurlijk ook heel erg veel van bij kom. Ik ben 1.47 groot en weeg nu al 55 kilo. Ik wil afvallen, maar het lukt mij maar steeds niet, omdat ik weer na een teleurstelling weer flink ga eten, wat kan ik daar aan doen, oh god wie help mij daar bij. Ik vind mijzelf ook helemaal niet mooi en daar baal ik ontzettend van. Groetjes Colinda


Beste Colinda, wat naar voor je. Misschien is een tip als je veel water drinkt, en slappe thee e.d. en dan ook iets zoekt wat je leuk vindt, zodat je op zo'n moment iets anders gaat doen dan eten. Kijk eens of er iets is wat je leuk vind om te doen, als afleiding, bv wandelen, tekenen, schrijven, tv kijken, boeken van de bibliotheek lezen of zo.... of misschien kan je op een leuke club, om contacten op te doen, en kan je iemand bellen als je je rot voelt.....

label.Geplaatst op 2003-10-03 15:05:38


Hoi Colinda. Plak een foto op de koelkast van jezejf toen je nog slank was. Eet veel verse groente, daar zit voornamelijk water in. Ga onmiddellijk je tanden poetsen als je trek krijgt in iets. Doe van alles, maar GA NIET ETEN!!!

label.Geplaatst op 2003-10-08 09:43:55


het beeld wat jij beschrijft, lijkt op b.e.d: binge eating disorder. na gesprekken met een maatschappelijk werkster ben ik doorgestuurd naar een kliniek voor eetstoornissen. daar leerden ze mij omgaan met mijn depressie en eetpatroon. het leuke hiervan is, dat je in een groepje zit die elkaar steunt. misschien een idee?

label.Geplaatst op 2007-05-12 13:49:08


Ja, het is ook eigenlijk wel een goed idee, om als je toch steeds honger hebt, andere dingen in huis te hebben. Zoals: appels, mango's,e.d., selderijstegels komkommer en bloemkoolroosjes met een lekker dipsausje van: magere kwark met een beetje tomatenketjup en een druppeltje ketjap gemengd of gemengd met een beetje peper en zout en fijngesnipperde bieslook. Er zijn ook kookboeken met hapjes voor dikke mensen, met dus hele lage calorieen, zodat je heerlijke rauwkost kan maken. Fijngesneden witlof met een magere dressing e.d. Maar alleen als je van die buien krijgt. Dan neem je gewoon zulke dingetjes en niet te veel tegelijk, want het is belangrijk dat je maag krimpt, dan heb je ook minder honger. Dus als je honger hebt: veel drinken, met name water, dat helpt ook en reinigt je lichaam. Praat eens met maatschappelijk werk, als je mazzel hebt tref je een echt tof iemand. En als je gewoon 3 keer daags eet, maar de eerste 2 maaltijden heel donkerbruin dun belegd brood, en als je het nietmeer volhoud, tussendoor fruit en rauwkost, moet je kijken, de kilos vliegen eraf! Alleen 1 ding, je moet je ook kunnen beheersen, want dat is afvallen: beheersen en als je dat echt wilt kan jij dat! Maar afvallen gaat ook gepaard met de eerste tijd een hongergevoel, maar dat went en is na een paar dagen over, omdat je maag krimpt. En als je het niet meer uithoudt, zorg dat je alleen dingen in huis hebt die ik hierboven heb beschreven.

label.Geplaatst op 2003-10-08 12:06:48

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren