© 2024 solvo B.V.

Gebruik antidepressiva tijdens de zwangerschap

Al geruime tijd gebruik ik dagelijks 75mg Annafranil vanwege mijn Borderline. Nu wil ik graag weten of/hoe groot de kans is op aangeboren afwijkingen indien ik tijdens een evt. zwangerschap Annafranil blijf gebruiken. Ik heb deze vraag reeds op deze site bij \\\"stel een vraag\\\" gezet maar ik heb twee verschillende antwoorden gekregen: 1. het is niet aantoonbaar dat gebruik van Annafranil tijdens de zwangerschap aangeboren afwijkingen veroorzaakt. 2. het is wel aantoonbaar..... Dit is nogal verwarrend. Is het nu wel of niet aantoonbaar? Dat er onthoudingsverschijnselen na de geboorte bij het kind kunnen optreden is mij bekend. Dat heeft mijn psychiater mij reeds verteld. Verder zei hij dat er een hele geringe kans is op aangeboren afwijkingen maar dat daar nog niet zoveel over bekend is. Zijn er dames die tijdens hun zwangerschap Annafranil of een ander antidepressivum hebben gebruikt. Graag zou ik van deze dames willen weten hoe dat gegaan is. Weet jij hier meer over, reageer dan a.u.b. Alvast bedankt.


Ik heb tijdens mijn zwangerschap seroxat gebruikt. Is gelukkig goed gegaan en een gezonde dochter gekregen, heeft geen last gehad van afkickverschijnlselen. Ik ben wel bang geweest in mijn zwangerschap toch het gevoel dat het bij de baby komt maar volgens psych is het veel slechter voor de baby als je niets slikt en je constant last heb van je depressie. Ter gerusstelling, bij mijn eerste zwangerschap niets geslikt had toen ook geen last van depressie maar mijn oudste dochter heeft een aantal afgeboren afwijkingen. Heel veel sterkte met je keus

label.Geplaatst op 2005-02-04 01:48:18


Ik moet je zeker gelijk geven dat het je ook niet ten goede komt als je tijdens je zwangerschap zwaar depressief of angstig bent. Het middel Seroxat heb ik ook gebruikt maar dat had bij mij geen goed effect. Nu is het ene antidepressivum natuurlijk niet hetzelfde als het andere antidepressivum maar er zijn denk ik wel veel overeenkomende eigenschappen. Gelukkig heb je een gezond kindje gekregen alleen wel spijtig om te horen dat je eerste kindje wel met een aangeboren afwijking is geboren. In ieder geval bedankt voor je reactie.

label.Geplaatst op 2005-02-08 19:27:47


Ik wil iets zeggen over het gebruik van anti-depressiva tijdens de zwangerschap. Er zijn vrouwen die vragen aan hun arts of apotheker of ze het middel mogen gebruiken als ze zwanger zijn. Ik las een brief van een vrouw die zonder seroxat sociaal angstig was en niet meer op visite durfde. Wat ik dan niet begrijp is dat je de gezondheid van je ongeboren kindje schade kunt toebrengen, zodat je dan tenminste wel op visite kunt gaan. Voor je ongeboren kind doe- en laat je toch alles? Het zou nooit in mijn hoofd opkomen om zo'n medicijn te slikken tijdens de zwangerschap, als dat niet noodzakelijk is. Dat wilde ik even kwijt!

label.Geplaatst op 2005-08-24 23:24:45


Ik wil iets zeggen over het gebruik van anti-depressiva tijdens de zwangerschap. Er zijn vrouwen die vragen aan hun arts of apotheker of ze het middel mogen gebruiken als ze zwanger zijn. Ik las een brief van een vrouw die zonder seroxat sociaal angstig was en niet meer op visite durfde. Wat ik dan niet begrijp is dat je de gezondheid van je ongeboren kindje schade kunt toebrengen, zodat je dan tenminste wel op visite kunt gaan. Voor je ongeboren kind doe- en laat je toch alles? Het zou nooit in mijn hoofd opkomen om zo\'n medicijn te slikken tijdens de zwangerschap, als dat niet noodzakelijk is. Dat wilde ik even kwijt!

label.Geplaatst op 2005-08-24 23:29:30


Heel veel sterkte met je beslissing, ik hoop dat je nog wat reacties krijgt, groetjes Elisa

label.Geplaatst op 2005-02-09 01:40:36

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren