© 2024 solvo B.V.

Haldol

Is er nu echt niemand die hier iets vanaf weet, of waar we rekening mee zouden , kunnen of moeten houden. Ik ben nogal angstig voor de toekomst. Er bereiken mij zo\'n rare verhalen over dit middel en de gevolgen, maar ik weet niet wat ik er mee moet.


Mijn moeder is begin mei opgenomen in het ziekenhuis met een nierbekkenontsteking, ze raakte daar volledig de weg kwijt en kreeg om haar rustig te houden Haldol. Ze had een delier, maar nu zijn we weken verder en ligt moeder op een gesloten psychiatrische afdeling. We zijn inmiddels 3 keer opgeroepen omdat ze stervende was, nu is men vorige week gestopt met de medicijnen en knapte ze weer wat op, maar ligt er nu bij als een zombie. Wie heeft ervaring met dit geneesmiddel en de gevolgen hiervan.

label.Geplaatst op 2007-06-18 23:53:40


Mijn moeder kreeg, toen zij terminaal lag van pancreaskanker, ook haldol voorgeschreven. De bedoeling was, dat ze wat suffer zou worden, mogelijk minder last van de pijn zou hebben. Er trad echter een beangstigende persoonsverandering op. Zij werd zeer agressief,bejegende zelfs de mensen die zij lief had bijzonder onheus. Ze vloekte en schold als een bootwerker, terwijl mijn moeder altijd een dame is geweest en nóóit vloekte. Kortom, men stopte snel met dit middel, omdat het verre van de gewenste uitwerking had. Dit was onze ervaring met haldol.

label.Geplaatst op 2007-06-22 18:51:07


Mijn moeder werd ook agressief en het schelden en vloeken deed ze ook, dit is nu na het stoppen van de haldol weg, maar nu is het net een zombie. Het lijkt wel of haar hersenen aangetast zijn. Ik ben zo benieuwd of dit een gevolg is van de haldol.

label.Geplaatst op 2007-06-23 22:38:08


Stap eens bij je apotheker binnen. Die kan veel beter tekst en uitleg geven over dit medicijn dan alle forumleden bij elkaar.

label.Geplaatst op 2007-06-24 10:26:58


Uitleg over het medicijn zoek ik niet, ik zoek mensen die dezelfde ervaring hebben, met de gevolgen van dit medicijn. als wij nu beleven.

label.Geplaatst op 2007-06-24 13:35:51


Beste de Beer, misschien kun je iets met de volgende links: www.lareb.nl Deze stichting verzorgt de landelijke registratie en evaluatie van bijwerkingen en interacties van geneesmiddelen. www.meldpuntmedicijnen.nl www.bijwerkingenpsychiatrischemedicijnen.nl negatieve verhalen http://www.ncrm.nl/rapp.%20gevaren%20van%20psychiatrische%20drugs.doc de gevaren van psychiatrische medicatie http://www.ncrm.nl/rapp.%20waarschuwingen%20psychiatrische%20medicatie.doc 64 internationale waarschuwingen tegen psychiatrische medicatie WAARSCHUWING Stop NOOIT met het slikken van psychiatrische drugs zonder het advies en de begeleiding van een kundige (niet pschiatrische) arts. Afzender Astrada, zelf ben ik tegen psychiatrische medicatie. Dat een apotheker oprechte en kundige informatie kan verstrekken komt helaas niet zo vaak voor. Meer dan de helft van wat ie weet komt meestal van de farmaceutische industrie(en die vertellen zelden tot nooit de complete waarheid) en natuurlijk wil hij zelf ook nog wat verdienen... Er zijn gelukkig wel uitzonderingen waaronder de belgische apotheker www.haesbrouck.be Maar ja, die word dan wel gelijk helemaal afgemaakt! Zonder succes, hij lijkt de waarheid te vertellen... Alternatieven vind je op www.antipsychiatrie.pagina.nl

label.Geplaatst op 2007-07-06 12:01:38


Ik werk in een verzorgingshuis waar dit middel regelmatig gebruikt wordt. De uitwerking van Haldol is niet altijd het zelfde. Zo zijn er bewoners die erg in zich zelf gekeerd raken maar ook bewoners die nog initiatief nemen en goed te spreken zijn. Het ligt er maar net aan waarom mensen Haldol krijgen en welke (rustgevende) middelen zij nog meer gebruiken. Een kleine hoeveelheid kan er voor zorgen dat het hoofd wat rustiger word maar soms zie je bij dementerende bewoners dat kleine hoeveelheden niet helpen. Waarom jouw familielid Haldol krijgt is me niet helemaal duidelijk en ik bezit ook niet de kennis om daar over te oordelen. Misschien kun je een Geriater naar zijn ervaringen over dit middel vragen?

label.Geplaatst op 2007-08-28 18:50:26


In het ziekenhuis werd mijn moeder zoveel haldol toegediend, dat de huisarts zei, hier kun je een olifant mee rustig krijgen. Onze ervaring is, dat men het middel in ziekenhuizen toediend om oude en verwarde patienten rustig te houden, want anders hebben ze er te veel werk mee en daar is echt geen tijd voor! Mijn moeder is inmiddels overleden, waarschijnlijk door teveel "rustgevende" middelen, ze is niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn, die dit overkomt, want men heeft geen tijd voor onze bejaarden.

label.Geplaatst op 2007-08-31 00:35:26


Beste de Beer Zou je het probleem met Haldol wat beter kunnen omschrijven ik heb nl in het verleden ook Haldol gebruikt. Gaat het bv om bijverschijnselen of de werking van Haldol?

label.Geplaatst op 2008-01-10 14:27:47


Beste de Beer Ik heb een voorbarige reaktie gegeven zag pas later dat moeder is overleden. Ben nieuw op het forum en was wat te snel met reageren. Sorry

label.Geplaatst op 2008-01-10 14:40:34

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren