© 2024 solvo B.V.

Hypochondrie

ik lijdt volgens mijn huisarts aan hypochondrie enzou graag hier met lotgenoten over wilen praten of mailen maar ik weet niet of zo iets bestaat graag zou ik de reacties tegemoet zien.


Hypochondrie is de overtuiging dat je aan een ernstige, meestal dodelijke ziekte lijdt, bv de overtuiging dat je kanker hebt of aids. Dit is heel wat anders dan wat er in de media vaak verstaan wordt onder hypochondrie. De media noemen mensen met hypochondrie vaak aanstellers. Mensen die allerlei pijntjes en kwaaltjes hebben en daar vaak voor naar de dokter gaan. Dat is echter somatisatie en GEEN hypochondrie.

label.Geplaatst op 2003-06-28 20:44:15


ik heb dit ook en in zeer sterke mate regelmatig kan ik niet slapen hierdoor en raak erg in paniek, weet iemand misschien een telefoonnummer van een stichting daarvoor zodat ik kan bellen om erover te praten en niet gelijk naar een psychiater te gaan.

label.Geplaatst op 2005-08-29 11:09:53


Hoi, Ik ben geen lotgenoot maar heb je al eens aan je huisarts gevraagd wat hij en jij ermee kunnen gaan doen als je aan hypochondrie lijd? Ik vind het wel te makkelijk om dit bij jou maar zo op tafel te leggen en er dan niets mee te doen. Succes

label.Geplaatst op 2003-03-10 11:11:08


Kom hier eens kijken www.members.lycos.nl/ziektevrees Dit is een hele goede site speciaal voor mensen met ziektevrees en er is ook een forum Groeten hanneke

label.Geplaatst op 2004-09-11 15:29:21


hoimijn vriend heeft dit ook soms in zeer sterke mate als je het leuk vind kun je mailtje terug sturen naar me vrouw23@hotmail.com,mischien kunnen we wat van elkaar leren

label.Geplaatst op 2004-11-23 17:11:03


Hallo, ik vind het heel erg om dit te lezen want zelf ben ik ook zo. Ik heb nu pijn zeurderig gevoel in schouder, rug arm en onder oksel. Eigenlijk veel erger geworden na bericht dat een nicht borstkanker heeft. Ik heb het ook, volgens mij en functioneer niet goed meer nu, ben er alleen maar mee bezig en beinvloed mijn hele dag! Ik ben verschrikkelijk angstig en durf niet naar huisarts@@@ Ik leef met je mee maar missschien kan iemand mij helpen om het een beetje te relativeren?

label.Geplaatst op 2007-07-03 18:54:47

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren