© 2024 solvo B.V.

iemand ervaring met zoloft?

hallo ,ik ben een alleenstaande moeder en voel me sinds een paar maanden erg down ,kreeg van de dokter seroxat voelde me er helaas niet beter van ,ik kreeg allemaal rare bijverschijnselen en de depressie werdt alleen maar erger ,kreeg zelfs waanbeelden ,ik zag mezelf al van een flat afspringen en mijn polzen doorsnijden toen werdt ik dus echt bang en ben ala minuut terug gegaan naar de dokter en die heeft me nu zoloft voorgeschreven ik ben alleen heel erg bang om weer een andere anti-depressiva te gaan gebruiken i.v.m bijwerkingen enzo wie heeft er ervaring met dit medicijn en wil me er het 1 en ander over vertellen?ik ben zo bang dat ik hier nooit meer uit kom ,ik heb ook wel goeie dagen dan ben ik druk in de tuin b.v maar als ik een rot dag heb gehad voel ik me de erna ook zo moe! ,wie herkent dit ook?


hallo, Ik heb ook tweemaal een anti depressiva gehad, ook seroxat waarop ik heel vreemd reageerde, mijn man herkende mij niet meer terug zoals ik was, ik was heel agressief en meer van zulke dingen en nog een middel, de naam ben ik vergeten. Nu is besloten dat ik in geen enkel geval weer een anti deprisivum mag gebruiken aangezien ik er averechts op reageer, ik word er niet vrolijker op maar juist heel down en daarvoor was dit middel net bedoeld.

label.Geplaatst op 2005-05-23 12:15:21


Beste hopeloosje, ik kan je alleen maar aanraden niet verder te gaan met antidepressiva! Ze hebben allemaal sterke bijwerkingen. Een natuurlijk alternatief is volgens diverse wetenschappelijke onderzoeken het innemen van omega 3 vetzuren (visolie).In capsulevorm zijn ze vrij prijzig. (Er moet wél in verhouding méér EPA dan DHA inzitten voor het antidepressieve effekt.)Je kunt ook lijnolie (er zitten meer dan 50% omega 3 vetzuren in)nemen (flesje ongeveer 4,- EURO), elke dag 2 theelepels of meer. Moet koel en donker bewaard worden, en binnen 2 weken opgemaakt worden, anders wordt het giftig.) In combinatie met hardlopen of cardiotraining in de fitnessclub heb je dan geén antidepressiva meer nodig.Hier is ook onderzoek naar gedaan. Depressieve patienten werden werden hierbij opgesplitst in 2 groepen, waarvan de ene groep Zoloft kreeg en de andere ging meedere keren per week hardlopen. Het gescoorde effekt was even sterk, met als verschil dat in de Zoloft groepveel mensen na stoppen met Zoloft een terugval kregen en de andere groep niet. Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb, Hartelijke groeten, Gabrielle (door ervaring wijzer)

label.Geplaatst op 2005-05-24 13:30:59


ik gebruik al twee jaar Zoloft en met succes ik vind de bijwerkingen niet zo erg als bij seroxat (dik worden)of eigenlijk heb helemaal geenbijwerkingen, ik slik 1 tablet per dag en heb er veel baat bij, ik neem de tablet \'s avonds na het eten

label.Geplaatst op 2005-06-04 06:38:22


Hoi Hopeloosje, ik reageer wat aan de late kant, maar ik hoop dat je hier nog wat aan hebt. Sinds een half jaar gebruik ik Zoloft, ik heb er lang over na gedacht omdat ik niet echt depressief ben, maar te veel pieker en gestresst ben. Zoloft wordt gegeven aan mensen die een zg. burn out hebben.En om mensen net dat ene stofje te geven die zij op een één of andere manier niet zelf aanmaken. Ik heb er veel baat bij, ik ben optimistischer en pieker veel minder. Het nadeel is dat je er niet zo gemakkelijk af kunt omdat je dan toch een mindere periode zult krijgen. En het wekt eetlust op, zoals met meerdere anti depressiva\'s. Het is minder heftig dan Seroxat. Ik wens je veel succes. Groetjes.

label.Geplaatst op 2005-06-04 20:49:20


Wat ik heel vreemd vind is dat anti depressiva ook vaak als een pijnbestrijdingsmiddel wordt voorgeschreven. Dit is bij mij 2 keer gebeurd, het is zo bekend dat anti depressiva bijwerkingen hebben, waarom schrijft een arts dan anti depressiva voor? Het is nu langzamerhand toch goed bekend dat deze middelen hiervoor beter niet gebruikt kunnen worden???

label.Geplaatst op 2005-05-30 22:59:13

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren