© 2024 solvo B.V.

Ik snij mijn aderen door

hoi ik weet niet of ik dit in het goede gedeelte zet.... ik snij soms mijn aderen door. dit doe ik om verschillende redenen waar ik het nu niet speciaal over wil hebben. maar hierdoor krijg ik van die grote open wonden waar erge littekens van overblijven. ik heb al geprobeerd om de wond met pleisters en plakband enz. mooi dicht zien te krijgen. maar als ik dan onder de douce sta dan word de wond weer wijd. (ik hoop dat ik het begrijpbaar uitleg.) vandaag dacht ik eraan om ze zelf dicht te hechten. dit heb ik gewoon met naald en draad uit mijn moeders naai doos gedaan. maar het gaat met die naald heel erg moeilijk. ik krijg hem met moeite door mijn huid. en hij is nu al verbogen. weet iemand of ik ergens speciale hechtings naalden kan kopen? en is het wel goed om gewoon dit soort garen te gebruiken. ik hoop dat iemand mij kan helpen.


Nee, ga alstjeblieft naar een arts! Die dingen kun je niet zelf hechten, daar is speciaal materiaal voor. Daarbij is het niet iets wat je zonder opleiding kunt, niet voor niets mogen alleen artsen dit doen(!) En als je jezelf snijdt op zo'n manier is het sowieso de hoogste tijd om hier hulp voor te gaan zoeken.

label.Geplaatst op 2005-03-29 14:27:46


de de wond goed uitspoelen en de huid afdrogen dat je een pleister kan plakken. Knip een gewone pleister in het midden smal zodat er een zandloper-achtig figuur ontstaat. Plak de wond/snee dicht door de huid bijelkaar te trekken. Gebruik meerdere van deze pleister over de hele breedte zodat de wond mooi dicht/naar elkaar toe getrokken zit. Verwijder de pleisters pas als de huid aan elkaar gegroeid is, verwissel het als het er afgaat.

label.Geplaatst op 2005-04-04 12:21:52


Heey Tim, Hoe gaat het met je? Ik ben geschroken van je bericht, omdat ikzelf zo\'n anderhalf jaar aan automutilatie heb gedaan. Het heeft me bijna 4 jaar gekost om alle problemen te verwerken. Ik hoop dat jij er ook uitkomt en de nodige hulp zult krijgen. Maar weet dat je niet de enigste bent en dat mensen je willen helpen. Je hoeft dit niet alleen te doen. Vertel me hoe het me je gaat. Je kunt me altijd mailen. Veel sterkte. Angelique

label.Geplaatst op 2005-05-13 16:48:35


bedankt voor jullie reacties. op dit moment zijn all mijn wonden genezen. wel een aantal met een lelijk litteken. ik heb een iemand ontmoet die borderline heeft. zij snijd ook. veel meer dan mij. we wisselen ook erg veel ervaringen uit, en het is gelukt om samen langer dan een maand niet meer te snijden. ik heb het ook aan mijn therapeut verteld. ik heb gezegd dat ik het haar alleen wou vertellen en er niet verder over wou praten, want ik weet niet wat ik moet zeggen. misschien dat ik het er binnenkort met haar over heb

label.Geplaatst op 2005-05-18 07:50:59


je hebt gelijk. vanochtend kwam er al pus uit. heb ze eruitgehaald en de wond schoongemaakt. maar ik denk niet dat ik hier hulp voor nodig heb. hulp ga ik er niet voor zoeken. ik denk niet dat dit een probleem is. ik voel me er soms gewoon beter door. pas als dit voor andere mensen problemen gaat geven( hoe weet ik niet...) zal ik hulp zoeken.

label.Geplaatst op 2005-03-29 17:31:22


bedankt ik ga het proberen.

label.Geplaatst op 2005-04-05 06:46:50


wil iedereen met boze reacties stoppen?! deze persoon zoekt hulp bij jullie en jullie roepen alleen slechte dingen het enige wat ik tot nu toe als positief eruit haal is meribel. zij geeft gerichte informatie die deze persoon zoek. tuurlijk is er iets mis met dit persoon, aleen zal hij dit zelfs al hij dit leest ontkennen. ik raad hem natuurlijk aan om met zijn psygoloog te praten over dit extra probleempje. mischien kan zij alvast een beetje helpen. ik hoop dat je wonden snel en goed genezen door en zandlopers(zwaluwstaartjes) op te plakken! en ik hoopd at ook je psycholoog je een beetje op weg kan helpen. tot gauw, Dimitri

label.Geplaatst op 2005-05-16 14:33:07


Mooi zo Tim! Hoop dat het goed met je blijft gaan! Groetjes

label.Geplaatst op 2005-05-29 23:35:21


je zegt pas als anderen er last van hebben,..... ga ik hulp zoeken. je moet in eerste instantie niet aan anderen denken maar juist om het welzijn van jezelf. het kan zomaar gebeuren dat je te diep snijd en dan kun jij het zelf niet oplossen en zijn er anderen die jou "troep" op moeten ruimen. nog even terug komen op het hulp zoeken; er zijn ook andere manieren om je te uitte van je nagatieve gevoelens, als je hier zelf niet op kan komen dan kun je misschien beter aan een ander hulp vragen, ik denk dat je wel op de goede weg bent om er hier wel over te praten, heb je vrienden, famillie of een arts die je in vertrouwen kunt nemen? kijk anders is op websites onder "automutilatie" groetjes joy- pleeg

label.Geplaatst op 2005-04-06 16:23:28


Ik denk dat sommige mensen wat boos reageren om hem te laten zien waar hij mee bezig is. Natuurlijk vindt iedereen het in en in triest. Natuurlijk vindt iedereen dat hij hulp nodig heeft.

label.Geplaatst op 2005-05-17 11:35:16


idd boos worden heeft geen zin je weet niet de achterliggende oorzaak omdat hij dat niet zeg ,en misschien heeft hij dit wel nooit verteld omdat mensen al gelijk gaan gillen zoald hier dat hij gek is of ziek pffffffffffffff zo help je mensen van de regen in de drup ik hoop alleen maar tim dat je geholpen kan worden en een fijn leven tegemoed gaat groetjes sky

label.Geplaatst op 2005-08-24 16:10:06


ik loop bij een therapeut. ik zou het tegen haar kunnen zeggen, maar ik weet niet hoe ik het moet brengen. ik zit daar namelijk om hele andere redenen. ik heb wel een andere manier om me te uiten, dat is door met bv. een schroevendraaider tussen mijn kiezen te wrikken. Die pijn vind ik op dat moment heerlijk (wat ik niet bij snijden heb, ik haat die pijn). maar dat heb ik als ik 'plotseling' heel erg kwaad word of geirriteerd ben. als ik snijd zit er al erg lang wat in mijn hoofd. maar dat is niet de andere manier van uitten die jij bedoelde denk ik. ik zal eens gaan zoeken onder automutilatie. ik heb op het moment geen idee wat het betekent maar daar kom ik wel achter.

label.Geplaatst op 2005-04-10 10:49:37


Dit zijn horror verhalen. Wie wil je hiermee pakken? Jezelf of je familie? Als je maar een greintje fatsoen in je lijf hebt, vertel je dit tegen je arts en laat je je opnemen in een kliniek om je te laten helpen. Zoniet, dan moet je ook niet met van die horrorstories naar buiten komen. Iedereen weet toch dat dit maf is, jij toch ook? Als het waar is wat je schrijft ben je zwaar ziek.

label.Geplaatst op 2005-04-10 13:21:19


De vraag die je stelde in je eerste bericht was een praktisch gerichte vraag. Deze vraag hoort niet in het gedeelte psychiatrie thuis. Je vertelde dat je het niet over de verschillende redenen die je gedrag veroorzaken wilde hebben. Ik denk juist dat het erg belangrijk is dat je dat wel doet, want die hebben waarschijnlijk een psychiatrische achtergrond. Ik hoop dat je eruitkomt, kan je alleen maar dringend adviseren om deskundige hulp te gaan zoeken! Want die heb je zeker nodig. Groetjes. Enfermera

label.Geplaatst op 2005-05-12 01:17:21

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren