© 2024 solvo B.V.

Jachtseizoen

Tientallen jaren geleden ben ik eens een ambtenaar in een van de laagste ambtelijke regionen tegengekomen, een welke die zei getracht te hebben om rechten voor zichzelf en voor diegenen aan wie hij dienstbaar was te bedingen. Dit alles geheel en al zoals de wet dat van hem in zijn uitvoerende taak als ambtenaar jegens zichzelf, het ambtelijk apparaat en aan de burgers aan wie hij geacht onafhankelijk dienstbaar te kunnen zijn, verwachtte. Meer dan zéker van zijn zaak, toen bleek dat alles daarboven bij voorbaat aan andere belangen dan die van de Staat dienstbaar wensten te zijn, geheel ándere belangen hadden dan die, die de Staat met de wet - óók aan hen - zonder pardon bindend zou voorschrijven. Alle in geding zijnde ambtenaren en bestuurders wensten daar geen uitvoering aan te geven en waren op z\'n minst bezig met het uitvoeren van onaanvaardbaar beleid, dat ook nog eens met een publiekelijk verkeerde voorstelling van zaken, getracht werd om zo voort te kunnen zetten. Kortom: het werd naar zeggen door alles daarboven - bijzondere uitzonderingen daargelaten - tot in werkelijk de hoogste regionen nu niet bepaald in dank afgenomen; die enorme confrontatie die zij daardoor met zichzelf te verwerken kregen; hun - op z\'n zachts gezegd - massale disfunctioneren hierin. Vanuit verschillende richtingen resulteerde dat tot een harde waarschuwing of dreiging, wat het ook in wérkelijkheid was: \"Het zal \'Den Haag\' in het verkeerde keelgat schieten, denk toch alsjeblieft aan je zelf en je vrouw en kinderen\". Later tegengekomen, zei hij dat die waarschuwing of dreiging zich ook daadwerkelijk in gang was gebracht. Alles en iedereen had men daarbij in beweging weten te zetten, niet zo moeilijk overigens, want \"zoals de wind waait, waait mijn jasje\" staat ook nú nog, na al die jaren, overal en nergens voor het grootste gedeelte van de mensen nr. 1 in de top 40. Er werd zelfs niet voor geschroomd om onophoudelijk massaal de publieke en zelfstandig opererende media daarbij in te zetten, tot zelfs het verweven van die vervolging tot in de reclame toe; waarbij men naar zeggen zich zelfs bediend zou hebben van massa-psychologische ondersteuning om uiteindelijk zeker te zijn van het beoogde effect, het uiteindelijk beoogde doel (?+?), om zo-? Hoe moet ik dit verhaal zien, in welk perspectief moet ik dit plaatsen. Gebeuren dergelijke zaken werkelijk met ambtenaren, door weer andere ambtenaren of in zeg maar, \'buitenwettelijk\' gemaakte ondergeschiktheid aan bestuur/politiek? Híer,in ons land? Is in de hulpverlening ergens iets bekend over dergelijke zaken? Hoe worden deze mensen uiteindelijk schadeloos gesteld na zo\'n leven, ín zo\'n leven, na zo\'n onophoudelijk massaal opgezette drijfjacht? Door wie of wat? En wie en wat zouden er allemaal wel niet in deze bij betrokken zijn of zijn geweest, allemaal daarbij zijn ingezet? Bestaan er boeken of documentaires over dergelijke zaken? Welke en van waar kan ik die betrekken? Ik ben toch wel nieuwschierig geworden zo. Angstig ook, voor eventueel mogelijke andere (toekomstige) sláchtoffers.


www.nationaleombudsman.nl www.fnv.nl www.abvakabo.nl www.aivd.nl www.politie.nl www.tweedekamer.nl www.eerstekamer.nl www.regering.nl www.omroep.nl www.burojansen.nl www.meldmisdaadanoniem.nl www.sensoor.nl etc etc Zoekmachines, zoekwoorden en combinaties daarvan: mediamanipulatie reclame politieke manipulatie reclame manipulatie etc etc

label.Geplaatst op 2011-09-11 17:59:48

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren