© 2024 solvo B.V.

Jarenlange behandeling tegen psychose

Hallo Februari 2008 kreeg ik een psychose. Het was wikken en wegen welke medicatie het beste bij me aansloeg. Momenteel slik ik enkel anti-psychotica (SOLIAN) en het is volgens mijn psychiater de bedoeling om deze ook jaren en jaren te gaan innemen. Eerlijk gezegd heb ik daar echt geen zin in en vroeg me dus af of het echt niet in een kortere periode zou kunnen. Dus dat ik misschien binnenkort al kan gaan afbouwen (dat ik een jaar anti-psychotica heb genomen nadat ik me beter voelde, zomer 2009 dus). Iemand een positieve ervaring met afbouwen van anti-psychotica na één jaar? Groeten Lenno


Ik zou als ik jouw was als je wilt stoppen met medicatie gewoon stoppen zonder eventueel overleg. Psychiaters hebben nogal de neiging om de zaken te verdraaien. Luister echter goed naar je gevoel en hou je denken scherp in de gaten. gaat het niet? medicijnen, zo laag mogelijk gedoseerd.

label.Geplaatst op 2009-02-14 20:29:44


ik ben het niet eens met Gijs100, speel geen eigen dokter, doe het in overleg met deskundigen. En alles beter dan weer een psychose! succes

label.Geplaatst op 2009-04-16 21:03:22

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren