© 2024 solvo B.V.

Kan Iemand Me Helpen?

Ik moet voor school een paar anti-depresivia medicijnen ( benzodiazepines ) opzoeken die slecht en schadelijk voor de gezondheid zijn. Weet iemand er een paar? Je zou me vreselijk helpen... Vriendelijke Groet, Sousy


Hoi Soussy, benzo\'s zijn geen anti depressiva maar kalmeringsmedicijnen. Wel worden er een paar gebruikt bij angststoornissen zoals Alprazolam (Xanax) Clonazepam (Rivotril) dan heb je natuurlijk Diazepam (Valium) etc. Anti depressiva heb je in verschillende categorieën te weten de oude TCA\'s zoals Tryptizol, Anafranil en Nortrilen om er een paar te noemen. Dan de SSRI\'s Prozac, Seroxat en Efexor zijn de bekendste en dan heb je nog de MAO remmers. Zoals Aurorix die de minste bijwerkingen geeft maar bij deze anti depressiva hoor je wel een dieet te houden. Ieder medicijn wat werkt heeft bijwerkingen dus is schadelijk. Type de diverse namen in bij http://www.cvzkompassen.nl/fk/ en je kunt lezen wat de bijwerkingen zijn en de werking. Veel succes, groetjes Kitten

label.Geplaatst op 2005-10-11 22:02:36


Hoi, Benzodipines zijn geen anti-depressiva, dus ik vrees dat je vraag niet duidelijk is. Groet, Cosy

label.Geplaatst op 2006-01-27 18:02:21


Hallo, hier zijn dr wat: Fluoxetine (Prozac), Paroxetine (Seroxat), Sertraline (Zoloft), Clomipramine (Anafranil) Deze Antidepressiva kunnen bloedingen veroorzaken. bijvoorbeeld: bloedingen in de baarmoeder, maag- en darmbloedingen, hersenbloedingen, bloedingen in gewrichten, neus en blaas. Ik hoop dat je er nog wat aan hebt. Anders misschien iemand anders. Groeten Broeder E

label.Geplaatst op 2006-02-15 00:04:04


Ik ben jaren verslaafd geweest aan Valium. Heb in een afkickkliniek gezeten en nog ben ik er niet echt vanaf, die onrust, de angstgevoelens, slapeloosheid, depressiegevoelens zijn nog steeds aanwezig. Volgens mij moeten mensen met zo'n verslaving gewoon een onderhoudsdosis krijgen om het leven voor hun dragelijk te maken. Er is veel onbegrip in de medische wereld voor dit probleem.

label.Geplaatst op 2006-10-20 18:18:26

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren