© 2024 solvo B.V.

Lui of gewoon ziek?

Hallo, Ik heb me net geregistreerd en weet verder niet hoe het hier werkt en of er hier prof. hulp aangeboden wordt. In ieder geval waag ik een poging en hoop dat er iemand is die mijn vraag kan beantwoorden. Ik ben 25, bijna afgestudeerd en ook voltijd werkzaam. Voor zover ik me kan herinneren heb ik altijd moeite gehad met het volgen van regels, vooral m.b.t. aanwezigheid op school e.d. Ik ben altijd een spijbelaar geweest, maar nu wordt het voor mij serieus. Het wordt alleen maar erger en ik kan er niet tegen dat ik geen keus heb wanneer ik naar huis mag gaan. Ik voel me opgesloten, krijg het benauwd en begin mijn ontsnappingsplan te voorbereiden in m\'n hoofd. Ik kreeg de hele tijd van m\'n ouders te horen dat ik gewoon te lui ben, maar ik wil het graag weten. Is er een psychische stoornis die je ervan weerhoudt regels te volgen? Ik kan er gewoon niet tegen, het voelt alsof mijn vrijheid me wordt ontnomen...ik voel me opgesloten. Moet ik me gewoonweg blijven \'pushen\', niet zeuren en elke dag met grote moeite naar werk gaan en daar OOK blijven of is hier iets tegen te doen? Ik ben ook heel vaak lusteloos, eigenlijk bijna nooit gelukkig en wil meestal m\'n bed niet uitkomen. Als iemand mij hier advies over zou kunnen geven dan zou ik daar heel erg dankbaar om zijn. Ik wil niet zo doorgaan...


Heb je voor de rest ook last van ander "autoritaire" maatregelen? Regels thuis en zo?

label.Geplaatst op 2006-08-21 08:12:23


Inderdaad,A'tje. Ik moet altijd manieren bedenken om die regels te breken.

label.Geplaatst op 2006-08-22 11:18:13


Ben zelf ook een beetje zo, maar heb in de loop van de tijd geleerd, dat als je in een heleboel gevallen, je aan de regels kunt houden er meer voordelen dan nadelen aan vastzitten. Vrijheid trekt bij sommige harder dan bij anderen, een gulden middenweg vinden is dan de missie. Maar voor het alleen maar in bed willen blijven liggen kan ik geen raad geven, misschien moet je daarvoor maar eens naar de psycholoog.

label.Geplaatst op 2006-08-22 11:48:43


Ik ben me ook altjd van de voordelen van die regels bewust. Maar het vergt zoveel energie om die cirkel van zelfdiscipline niet door te breken. Het is mij tot nu toe nooit gelukt om iets af te maken en daarbij me aan de regels te houden. Het blijft gewoon een gevecht met jezelf, ja.

label.Geplaatst op 2006-08-22 12:38:13


Als je lusteloos, niet gelukkig bent en je bed niet uit wilt komen denk ik dat er een onderliggende reden is die tevens maakt dat je zo'n moeite met discipline hebt. Als ik jou was zou ik toch zeker eens naar de huisarts gaan voor verwijzing naar een psycholoog. Het benauwd raken en opgesloten zitten wijst toch echt op spanningen. Misschien vind je je studie c.q. werk helemaal niet passend voor jou? Sterkte!

label.Geplaatst op 2006-09-01 13:18:54

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren