© 2024 solvo B.V.

Manish depresief

onlangs las ik een artikel in de krant over manish depresief wat ik mij af vroeg is als je nou en de depresie zit kun je dan ook teveel alcohol gaan gebruiken? en kun je ook zonder medicijnen leven als je deze ziekte hebt.


beste maartje,wanneer luister jij nu eens naar jezelf, zet je gevoel op een rij en ga je eigen begrippen bij langs, je moet niet altijd op een ander letten, luister naar jezelf

label.Geplaatst op 2003-02-17 19:09:45


Ja, je kan meer alcohol gaan gebruiken. Natuurlijk kun je leven zonder medicijnen echter is het wel de vraag of je daar goed aan doet. En wat is er op tegen als je medicijnen gebruikt hiervoor? Je blijft zelf stabiel mits je goed ingesteld bent op de medicijnen dus je hebt er alleen maar profijt van!!!!

label.Geplaatst op 2003-02-24 10:29:07


ik heb mijn scriptie gehouden over depressieviteit, en ook een stukje over manische depresiviteit. manische depressiviterit is een uitspraak die je nooit zomaar mag doen, om er maar een naam aan te geven, het is een zeer ernstige ziekte waar je niet vaak uit komt je kunt wel er zonder medicijnen mee leven maar denk aan je omgeving, en aan je kennissen en vrienden, iedereen waar mee leeft eigenlijk. want het is super belangrijk om hun te houden.. de beste remedie voor depressiviteit is praten en pillen.. je kunt vaak niet bij z\'n persoon komen en je snapt niet wat iemand voelt en denkt. Met medicatie wordt het handelbaarder en je kunt dan door te praten er MISCHIEN schter komen wat er in het hoofd omgaat van het persoon.. Wat de alcohol betreft, je zoekt gouw een excuus om je fijn tevoelen en dit gebeurt vaak door je licht in je hoofd te voelen en dat gebeurd door alcohol / drugs.. ik wens je veel succ6 en denk eraan, dat je zeker weet dat manische depressiviteit is. Ga in ieder geval naar de dokter deze zal je zeker verder helpen. groetjes simoon...

label.Geplaatst op 2003-10-16 15:22:35


dank je Tini het gaat over een nichtje van mij die van die buien heeft en dan veel alcohol gebruikt en dan helemaal uit de school klapt ze is 2 weken 'opgenomen geweest' heeft geen medicijnen gekregen. toen ik dat stukje in de krant las kon ik veel herken. vandaar die vraag. het schijnt nu heel goed te gaan. en ze zeggen dat ze niet manish depresief is.

label.Geplaatst op 2003-02-24 13:41:38


bedankt voor de reacties, Ondertussen zijn we meer dan een half jaar verder en het gaat heel goed ze heeft geen (teminste wat ik dan gehoord heb)buien meer gehad ik denk dat ze inderdaad gewoon depresief is geweest. groetjes kaatje

label.Geplaatst op 2003-10-03 14:12:15

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren