© 2024 solvo B.V.

Mijn broer

ik denk dat mijn broer depressief is.hij is alles direct beu en heeft nergens interesse in.dat is zo voor een paar jaren.hij is 19 jaar en kan absoluut niet voor zichzelf zorgen.hij kan ook niet sparen.hij heeft geen vrienden en gaat overal alleen naartoe.in zijn middelbaar heeft hij 6 leerrichtingen gevolgd en er geeneen voltooid.hij heeft ook al willen werken en dat maar 2 dagen volgehouden met de reden dat ze niet vriendelijk genoeg waren en dat hij teveel moest doen.nu wil hij midden in het jaar weer stoppen met de richting waar hij nu in zit.hij kan geen kritiek aanvaarden en begint overal om te roepen tegen zijn moeder en mij.tegen vreemden durft hij echter zijn mond niet open doen.is dat echt iets dat hij depressief is of kan het nog iets anders zijn.ik heb dat eens besproken met iemand en zij sprak van een soorte autisme.hij loopt ook altijd met een lang gezicht rond en is zeer onverantwoordelijk.moesten we hem bv een week alleen laten zou hij een hele week bijna niets eten alleen boterhammen.


het lijkt mij verstandig dat hij duidelijkheid krijgt over wat er met hem aan de hand is. want het lijkt mij duidelijk dat alles niet lekker loopt. iemand moet wel voor zichzelf kunnen zorgen op die leeftijd en al die wisselingen van studierichting zegt ook wel wat. ik weet niet of hij er zelf voor open staat om eens met iemand te gaan praten, maar je zou in ieder geval zelf (of iemand anders in jullie gezin) eens met jullie huisarts kunnen gaan praten. het lijkt niet goed te gaan met zijn leven als dit zo door gaat, geen studie kunnen kiezen en niet kunnen/willen werken. heel veel sterkte en succes

label.Geplaatst op 2007-03-07 23:11:55

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren