© 2024 solvo B.V.

Nachtmerries

Ik slik sinds kort prozac en heb hierdoor nachtmerries. Ik ben het niet gaan slikken vanwege depressie maar vanwege een burnout. Kan iemand mij vertellen waardoor ik nachtmerries krijg (heb ze voor het gebruik nooit gehad). zijn ook geen flash-back nachtmerries maar meer \"raar/ \"hallicunatie\" achtig. Andere bijwerkingen van Prozac kan ik beter verklaren zoals: misselijkheid, hartkloppingen, dit komt vooral doordat het invloed op bloedvaten en stofwisseling heeft. Hoe kan meer serotonine voor nachtmerries zorgen??? Weet iemand dit?


Mijn eerste vraag is waarom er eigenlijk Prozac is voorgeschreven? Kun je bij een burnout niet gewoon beter rust houden? Maar om antwoord op je vraag te geven; Een nachtmerrie kan ontstaan omdat je het te warm hebt in bed, of omdat je een drukke dag hebt gehad. Mijn mening is dat je burnout EN prozac daar oorzaak van zijn. Meeste artsen denken nog steeds dat prozac een wondermiddel is. Ga gewoon weer bij je behandelende arts langs om dit door te geven.

label.Geplaatst op 2006-08-03 07:52:24


Ja, het klinkt misschien niet leuk, maar nachtmerries is verwerking. Ik heb ze een hele tijd niet gehad, maar sinds een paar weken volop. Ik wordt niet altijd leuk wakker, maar het ruimt wel op. Ik weet niet of je een binnenvetter bent? Dan uit het zich wat je niet uit wil spreken in nachtmerries. Zo denk ik, maar weet toen ik een periode niet over mijn problemen wilde praten, er steeds door de psychater gevraagd werd heb droom je veel? Ik droomde alles aan elkaar vast en hij was daar zeer tevreden over. Kijk, angstnachtmerries zijn natuurlijk niet leuk, maar soms zoekt angst zonder er direct iets aan te verbinden een uitweg.. Ik hoop dat je er iets aan hebt. liefs zonnenstraaltje

label.Geplaatst op 2006-08-18 18:33:43

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren