© 2024 solvo B.V.

Notrilen/lithium

Hallo, Ik heb een moeder die notrilen en lithium gebruikt. Zij heeft last van het symptoom tinnitus (geluiden in je hoofd die anderen niet kunnen horen). Mijn vraag hierbij is dan ook of er iemand is die ook tinnitus heeft en lithium of notrilen slikt. Wij zijn er namelijk nog niet uit of het aan het lithium of aan de notrilen ligt. Ik hoop snel antwoord van iemand te ontvangen want wij zitten er erg mee! alvast bedankt, vriendelijke groeten,


Hallo, Zo'n vier jaar geleden heb ik op advies van mijn huisarts, een EEG laten maken bij de neuroloog vanwege een aanhoudende pieptoon (soort politiezender) in mijn hoofd en een soort gebrom. De uitslag was niet neurologisch,en als advies kreeg ik: leer er maar mee leven! Tja, lastig... Zelf gebruik ik sinds 2 jaar Lithium, maar dit geeft geen verergering van de tinitus. Wellicht biedt een neurologisch onderzoek voor jullie WEL perspectief. Veel succes, want het is een lastig iets!!

label.Geplaatst op 2005-11-13 17:33:08


hey bedankt voor het bericht maar mijn moeder heeft ook neurologisch onderzoek gehad en de doktoren weten ook niet precies wat de oorzaak bij mijn moeder is. Het kan van de depressie of de medicijnen zijn en we zijn nu notrilen aan het afbouwen sinds 3 dagen van 125 mg tot nu 25 mg met een litium van 800 mg. En tot nu toe wordt de tinitus alleen maar erger. Dus wij denken dat hetaan de medicijnen ligt maar we weten niet of het nou de notrilen of het lithium is :S in ieder geval nog een keer bedankt voor uw bericht groetjes

label.Geplaatst op 2005-11-13 19:00:23


tinnitus is ook meer een probleem voor de KNO-arts. Vaak is er, jammer genoeg, helemaal niets aan te doen. Een gehoortest zou een optie zijn voor je moeder, misschien wordt ze wel wat slechthorend en kan het daar mee te maken hebben. Ook dan is er, vrees ik vaak, niet veel aan toe doen maar dan weet je tenminste waar het aan kan liggen. Even voor de goede orde, ik ben secretaresse voor 5 KNO-artsen. Sterkte

label.Geplaatst op 2006-01-27 20:21:33

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren