© 2024 solvo B.V.

Ochtendhallucinaties

Als ik soms s\' morgens wakker word krijg ik hallucinaties, gisteren was ik er bijvoorbeeld vanuit mijn hart overtuigt dat ik een binnenhuisarchitect was en dat ik alle meubels in mijn kamer schoon moest maken terwijl een deel van mij het in de gaten heeft dat ik met onzin bezig ben en die ziet ondertussen de tijd voorbij gaan, zelfs zo laat dat ik soms bijna te laat kom. Ik ben 16 jaar, slaap gewoon goed rond de 10 uur per dag, Ik gebruik geen verdovende middelen en ik zou graag willen weten of ik hier wat tegen kan doen en of het een aandoening is of iets anders


Sommige psych. medicatie kan hallucinaties veroorzaken zelfs in juiste dosis. Zoals je ze beschrijft zijn ze te ernstig waardoor het ook is ontstaan. Je probleem lijkt op Lucide Dromen alleen LD behoort tijdens slaap en niet in de Waakwereld te gebeuren. Evt. ben je dit als vanzelf aan het leren, dat kan. En dan gebeuren er vreemde dingen ja. Je hoeft niet zover te gaan je dromen echt te leren controleren maar LD heeft oefeningen waarmee je misschien geholpen bent. LD begint namelijk met oefeningen om de slaap- en waak-wereld zowel als slaap- en waak-ID te leren herkennen, gescheiden te houden en te controleren. Je loopt/vliegt/enz dan werkelijk met 2 persoonlijkheden rond in je dromen. Maar uitsluitend daar. Dit mag nooit in de waakwereld gebeuren natuurlijk. http://www.ld4all.com/nl/ Zo heb ik een vriendin die kan denken dat ze prinses is, terwijl ze er tegelijkertijd over kan praten dat dat een waan is. Ikzelf heb dat in het verleden met religieuze wanen beleefd. Maar daar willen m\'n psychiaters helaas niet over praten, ons wordt valselijk aangepraat dat wij geen ziekte-inzicht hebben. In moderne tijd van overbevolking vind ik het normaal dat ook steeds meer mensen met een uiterst bewuste geest halicunaties gaan beleven. Je weet (op dit moment tenminste nog) dat het een waanwereld is. Dat is het belangrijkste.

label.Geplaatst op 2011-07-18 04:51:35

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren