© 2024 solvo B.V.

Omega-vetzuren als anti-depressivum?

Ik slik nu per dag 150 mg efexor XR. Ik heb gelezen dat met het gebruik van omega 3 en 6 vetzuren hele goede resultaten te bereiken zijn. Weet iemand daar iets over? Hoeveel van die vetzuren moet je gebruiken om van depressieve en/of angstklachten af te komen?


Waar heb je dat gelezen? Het klinkt in ieder geval als onzin. Ik zou het gewoon bij de efexor houden.

label.Geplaatst op 2004-11-07 22:17:33


Ik heb dat gelezen in het Utrechts Nieuwsblad. Daarin heeft René Diekstra elke zaterdag een artikel. Enkele weken geleden schreef hij een artikel onder de naam \"Een oliedom dieet\". Hierin beschreef hij onderzoekingen uit Amerika waaruit bleek dat Omega 3 en 6 vetzuren een zeer positief resultaat opleverden bij mensen met depressieve en/of angstklachten. Vandaar mijn belangstelling en de vraag of andere mensen daar meer over wisten.

label.Geplaatst op 2004-11-07 22:48:34


Jeetje Co, ik las net je berichtje, is al weer een tijdje geleden, maar wat een rare reactie is dat. .......wat de boer niet kent dat eet ie niet??? Ik heb al heel vaak over die visolie gehoord, en de omega-vetzuren, en ik zou het niet als onzin willen afdoen. Er zijn goede onderzoeken naar gedaan en goede resultaten mee behaald, en de anti-depressiva zijn ook niet alles. Ik ben vorige week met efexor gestopt en dat is niet mis.

label.Geplaatst op 2005-02-12 14:35:30


In dat geval zou ik er niet teveel aandacht aan besteden. Overal ter wereld worden wel onderzoeken gedaan waar zogenaamd goede resultaten behaald worden. Dat moet je altijd met een korreltje zout nemen. Als er uiteindelijk een middel (of methode) is die echt werkt, dan krijg je dat wel te horen via de "officiele kanalen", met name je arts.

label.Geplaatst op 2004-11-13 23:39:21

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren