© 2024 solvo B.V.

Op zoek naar de juiste anti depressie medicatie, nu alleen nog de Parnate

Ik zit nu midden in het afkicken van de Efexor om vrijdag met de Parnate te kunnen beginnen. Dit na een lange strijd om de hoop vast te houden dat er iets is dat de sombere wolken kan doen verdwijnen. Zeker op dit moment vindt ik het erg moeilijk die hoop vast te houden omdat het afbouwen van Efexor 300mg. p dag, en de Remeron binnen 14 dagen maakt dat ik me nu echt afschuwelijk voel, geestelijk en lichamelijk. Ik heb het afgelopen jaar van alles gehad en ook nog met iedere denkbare combinatie van andere med. zoals Seroquel, Remeron, Lithium enz. En ik heb erg veel moeite met het starten van de Parnate. Enerzijds door de angst dat ook dat niet werkt en ik weer door zo\'n afschuwelijke afkick tijd moet daarna, anderzijds door het dieet dat je moet blijven volgen en door velen erg makkelijk wordt afgedaan. Maar ook omdat het zo\'n eindeloos verhaal wordt zo langzamerhand en ik er gewoon geen zin meer in heb. Ik weet het, dit is geen faire en open houding. En het zal nu zeker ook ook mee spelen dat ik midden in de afkick periode zit, maar dat kan me even geen biet schelen. Ik zou dus graag andere reacties willen horen over het gebruik van Parnate en het evt. ook weer afkicken hiervan! Kijk s.v.p door de schrijffouten heen, ik heb nu even geen goede controle over mijn motoriek!!! Callimero


Hoi Calimero, Ik heb ook lang Parnate geslikt. Denk ongeveer 5 1/2 jaar. Ben er onlangs meegestopt. Heb dat heel rustig gedaan en er zo dus best lang overgedaan. Ik had geen moeilijkheden met het dieet. Vond wel jammer dat ik sommige dingen niet kon eten maar dat ging best goed. Ik krijg nu ECT behandelingen reageer de eerste dagen daarna wel aardig maar val dan terug. Krijg er nu wel andere medicatie bij een AD die nog niet zo lang op de markt is. Kan dus nog niet zeggen of het werkt. Heb wel bijverschijnselen. En die zijn erg lastig. Hoop dat dat dus nog weg gaat. Dus na de Parnate is er nog wel een middel hoor!!!! Sterkte hoor. bloempje

label.Geplaatst op 2007-11-13 16:31:06


Na een lange zoektocht door medicijnen land heb ik ECT`s gehad. Wel goed op gereageert. Later toch weer erg depressief en beland bij Parnate.Het eerste begin vond ik niet leuk i.v.m bijwerkingen (o.a. bloeddruk schommelingen) Ik had een hoge dosering, 100mg, Het is geen fijn middel, heelveel andere medicatie past er niet bij en je hebt natuurlijk het dieet(vond ik meevallen)Als je iets overkomt moet je altijd vertellen dat je parnate gebruikt(de meeste mensen, ook in het ziekenhuis,weten niet wat het is. Ik moest later onder het mes maar de narcotiseur wilde mij ivm parnate geen narcose geven.Ik ben er mee gestopt omdat ik het een vervelend medicijn vind.Ik gebruik nu lithium en lamictal

label.Geplaatst op 2007-11-14 22:14:07


mijn psychiater is géén voorstander van eerst afbouwen en afkicken en daarna opbouwen en het hebben van bijverschijnselen van het gewennen aan de nw medicijnen was sqeptisch, ben sinds anderhalve week geswitcht van medicijnen, het is KNAP KLOTE, maar minder ERRUG dan zoals jij het moet doen! Gewenning is KUT, bijna erger dan de kwaal, je zal willen stoppen of een einde aan je leven maken VOORAL NIET DOEN ER IS LICHT AAN HET EINDE VD TUNNEL, HOUD VOL!!

label.Geplaatst op 2007-12-21 22:33:03

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren