© 2024 solvo B.V.

Opmerking gedwongen opname

Ongeveer 5 jaar geleden woon ik alleen, toen ben ik wegens omstandiheden zag ik mij gedwongen weer naar mijn ouders toe te gaan wonen. Ik had een hele slechte relatie en nu geen contact meer met mijn ouders. Toen ik daar aankwam. En ik ging slapen de volgende dag werd ik wakker. Kleedde ik mij aan pakte ik mijn spullen. En wilde ik een rondje gaan lopen om mijn situatie over te denken. Toen ik de trap af kwam lopen. Ging de deur van de woonkamer net open en kwamen daar een paar mensen uit lopen welke achteraf de griffier en de rechter bleken te zijn. Mijn vader wist nie hoe vlug deze alle deuren in ons huis moest alfsluiten. Ik werd blijkbaar gegijzeld ofzo. En ik vroeg wie iedereen was en wat er aan de hand was. Toen kreeg ik van de psychiater te horen dat ik als ik mij nie vergis. Dat ik naar een psychitrische ziekenhuis zou worden overgebracht voor een gedwongen opname wegens een psychose met tussenposen. Toen ik aangaf hierop tegen de psychiater antwoordden dat ik hier geen intresse in had, reageerdde deze met dat bewijs dat je ziek bent. De griffier en advocaat wisten met een rood hoofdt nie hoe vlug ze het huis uit moesten gaan. En nadat mijn moeder klaar was met de koffie op te ruimen. Moest ik met de psychiater en mijn ouders in de woonkamer wachten op de ambulance welke mij naar het psychiatrisch ziekenhuis zou brengen. Mijn vraag nu. Mag deze psychiater dit zeggen wat deze gezegt heeft en klopt dit. Wat deze zegt, want ik vat deze opmerking nie. Hoe kun je zoiets afleiden uit wat ik zei van dat ik geen intresse hierin had. Met Vriendelijke groet Kevin

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren