© 2024 solvo B.V.

Paniekaanvallen HELP

Mijn vriendin, 54 jaar, heeft al ongeveer anderhalf jaar heel veel last van paniekaanvallen.(denkt dat ze dood gaat) Ze slikt voor deze angst Oxazepam, 10 mg. inmiddels al 3 tot 5 tabletten per dag. Afgelopen zomer ging het iets beter met haar,maar de laatste tijd gaat het weer helemaal mis. Maandag is ze begonnen met het slikken van Paroxetine (1 halve tablet van 20 mg) ze heeft nu 3 x 1/2 tablet op, maar vannacht voelde ze zich zo beroerd dat ze vandaag de Paroxetine niet ingenomen heeft. Is dit wel goed??? Ze weet niet hoe dit nu verder moet. Naast deze medicijnen voor de paniekaanvallen slikt ze ook nog 3 x 1 tablet Betahistine, van 16 mg. tegen de ziekte van Meniére. Ze voelt zich vaak heel ziek, maar ondanks dat gaat ze bijna elke dag met me lopen om de hond uit te laten, ze gaat met een andere vriendin 1 x per week zwemmen, ze maakt muziek bij de plaatselijke fanfare (1 x per week) Het is dus niet dat ze binnen zit.Ze dwingt zich dit alles toch te blijven doen. Soms belt ze me op dat het echt niet gaat, is er van overtuigd dat ze dan dood gaat, ze gaat ook nog in therapie maar ondanks dit alles gaat het niet goed, haar lichaam vraagt steeds meer medicijnen lijkt het wel, wie weet raad, herkent haar klachten en heeft een goed advies???


Ook ik heb geprobeerd mijn paniekaanvallen te onderdrukken met oxazepam, ging op laatst niet meer heb van psych. paroxetine gekregen. Sindsdien geen last meer en slik alleen nog oxazepam voor het slapen. Echter paroxetine werkt pas na een week of drie dus ze moet echt even doorzetten en totdat het werkt kan ze de oxazepam gebruiken. Heel veel sterkte voor je vriendin

label.Geplaatst op 2005-01-21 01:24:57


Dank je wel voor je reactie Elise. Mijn vriendin moet deze week weer terug naar de psych. ze durft de paroxetine niet meer te gebruiken, omdat de bijwerkingen volgens haar zo heftig waren. Ze werd helemaal raar in haar hoofd, had het idee dat ze knettergek werd. Had jij ook zulke bijwerkingen, en begonnen die ook al na 2 of 3 dagen. Ik zei dat ze door moest zetten, maar ze wil eerst nog eens overleggen met haar psych. Ze was wel heel blij met jouw reactie.

label.Geplaatst op 2005-01-23 17:39:00


Is wel normaal hoor die heftige bijwerkingen maar mischien kan de psych haar iets anders er bijgeven en soms duurt het ook wel een tijdje voordat de goede antidepresiva is gevonden. Heel veel sterkte bij de psych.

label.Geplaatst op 2005-01-24 00:32:00


ik ben ap de heus ik heb wat sites gevonden dan kan je het zelf rustig lezen www.achmeahealth.nl [medicijnenwijzer] en dan kan je eventueel naar www.hulpgids.nl paroxetine is het zelfde als [seroxat] het effect is pas naar 14 dagen als je nog meer wil weten dan help ikwel afz ap

label.Geplaatst op 2005-02-05 01:44:28


dank je wel ap voor je hulp, ik ga zeker je advies opvolgen en de sites rustig bekijken.

label.Geplaatst op 2005-02-07 14:04:54


ik wilde even reageren op het gebruik van de Oxazepam. Dit middel valt onder de zgn. benzodiazepines (tranquilizers) en zijn zowel lichamelijk als geestelijk verslavend. Ook is het zo dat je een steeds hogere dosering (of een zwaarder middel) nodig hebt om het gewenste effect te krijgen. Ik heb zelf een vracht aan tranquilizers geslikt, oxazepam, lorazepam, temazepam, tranxene en ga zo maar door en ik kan je zeggen: uitkijken met deze middelen! Zelf zit ik nu nog op 20mg librium per dag, dat is voor mijn doen weinig want ik heb op een veel hogere dosering gezeten maar ben heel langzaam aan het afbouwen omdat ik direct last krijgt van ontwenningsverschijnselen en dat is geen pretje. Ik hoop dus dat je vriendin een beetje oppast met het gebruik van tranquilizers en ik raad haar aan het zoveel mogelijk te beperken. Heel veel sterkte en mijn complimenten voor jou dat je dit allemaal voor haar doet! dat is nl. niet zomaar vanzelfsprekend. groetjes

label.Geplaatst op 2005-02-08 19:38:27


Dank je wel Sennina ook voor jou reactie. Ik vind het heel knap van jou hoor dat je al zover aan het afbouwen bent en dat het zo goed gaat. Met mijn vriendin gaat het op dit moment ook heel redelijk. De padoxetine heeft ze niet meer geslikt. Van de oxazepam gebruikt ze er niet meer dan 3x 10 mgr. per dag. We wandelen heel veel, we gaan elke dag een uur wandelen met de hond. Ook vanavond belde ze me op en vroeg om te gaan wandelen, voor de 2e keer deze dag hebben we 1 uur gewandeld, dat houdt ze op de been, ze heeft wel veel last van duizeligheid en is vaak misselijk, ook klaagde ze vandaag over pijn in haar zij, (ze moet donderdag een echo laten maken, dit zijn waarschijnlijk galstenen) wanneer ze zo'n scheut krijgt schiet ze gelijk in de paniek maar ze denkt nu niet meer direct dat ze bij elke pijntje dood gaat, dat heeft ze al gewonnen. Ze vertelt me dat ze liever gaat wandelen, dan dat ze weer een extra pil moet nemen, dus zodoende lopen we heel wat af, maar daardoor houdt ze de paniek nu aardig onder controle. Ik zal ze morgen jouw reactie laten lezen, ze heeft zelf geen internet maar ze vindt het heel leuk als er weer een reactie is. Nogmaals bedankt hoor en succes verder met je gezondheid.

label.Geplaatst op 2005-02-08 21:06:13

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren