© 2024 solvo B.V.

Paroxetine

Hallo, Ik ben bezorgd over een vriend van me. Hij heeft 2 jaar geleden een burn out gehad en was depressief. Hij kreeg toen paroxetine voorgeschreven. Nu gebruikt hij dat nog steeds dagelijks!, en durft niet te stoppen. Ik ben erg bang dat hij verslaafd is aan dit middel. Kan dat? WE


Hallo, Over paroxetine is niet duidelijk of het verslavend is of niet, sommige gebruikers vertonen na stoppen met het medicijn geen afhankelijkheidsverschijnselen, anderen melden dat zij verslaafd zijn geraakt en niet meer zonder kunnen. Het advies bij paroxetine is om het middel na het verdwijnen van de depressie ten minste 4 - 6 maanden door te blijven slikken. Sommige mensen durven niet te soppen met het middel, omdat ze bang zijn voor onttrekkingsverschijnselen. Abrupt stoppen wordt niet aangeraden,de dosering moet geleidelijk aan afgebouwd worden. Een arts kan helpen met een afbouwschema. Groetjes, Enfermera

label.Geplaatst op 2005-06-26 19:19:45


Hoi hoi, Nee hoor, Paroxetine is niet verslavend. Er zijn vele theoriën en ieder mens is natuurlijk verschillend. De uitwerkingen zijn dan ook per persoon uniek. Zelf heb ik positieve ervaringen met Paroxetine, ik heb last van sociale angst. Mij heeft het goed gedaan. Ik kan alleen niet voor andere personen spreken. Je kan je ook eens verdiepen in de stoffen (zoals serotonine) die verwerkt zitten in dit medicijn en wat ze doen. Je hoeft je absoluut niet druk te maken over je vriend hoor. groetjes Puka

label.Geplaatst op 2005-07-19 15:28:54


Luister even: ik, 68-jarige vrouw, gebruik al ruim 20 jaar paroxetine. De psychiater van destijds vertelde mij al dat als ik er baat bij had ik het wel mijn leven langs moest blijven gebruiken, wat ik dus tot volle tevredenheid doe. Dagelijks 1 tabletje van 20 mg. Kleine moeite om in te nemen en voor altijd van alle levensellende verlost. Ik was vóór de paroxetine een tobberig, verdrietig en depressief mensje dat sedert dien herboren is en aan één leven niet genoeg heeft. Maak je dus geen zorgen maar durf te leven met paroxetine, het is de moeite waard!!!

label.Geplaatst op 2005-11-13 17:27:31


Hallo WE, Je hoeft je geen zorgen te maken voor je vriend hoor, als het goed met hem gaat moet je juist blij zijn! Ik zelf gebruik al 5 maanden seroxat/paroxetine en ik voel me er goed bij! Alleen ben ik wel wat aangekomen, mijn huisarts zegt dat het niet door de paroxetine komt, maar omdat het eten beter smaakt, ik weet het niet hoor, volgens mij komt het wel door de AD, ik eet echt niet meer dan voorheen! Wat denken jullie ervan? Kom ik straks nog meer aan? Ik hoop het niet!! Ik heb nog een vraagje, als je na 6 tot 9 maanden de AD hebt geslikt en dan gaat stoppen, is je depressie dan over of gaat dit niet zo makkelijk? Ik hoop gauw antwoorden te krijgen! Sorry WE dat ik op jou topic deze vraag stel, maar ik was benieuwd! Doei doei Groetjes, Myr

label.Geplaatst op 2006-01-31 12:06:25

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren