© 2024 solvo B.V.

Praten over je stoornis?

Beste leden, in het kader van mijn studie psychologie aan de radboud universiteit zoeken wij (2 medestudentes en ik) een patient die graag wil praten over zijn/haar stoornis. Het zal een interview zijn over hoe jij met je ziekte omgaat in het dagelijks leven en je zal ons er enorm mee helpen! wil je hier wat meer over weten? Mail me dan zsm! groetjes Danielle


Beste 2ejrs psychologiestudente, Met alle respect maar even ter info: Psychiatrische diagnoses zijn niet te onderbouwen met lichamelijk onderzoek, er zijn geen bloedonderzoeken, hersenscan's of röntgenfoto's mogelijk die de aan- of afwezigheid van een zogenaamde “geestelijke stoornis” vast kunnen stellen. Laten we dus oppassen voor stigmatisering. Hoewel het je natuurlijk niet word verboden word om mensen in hokjes te plaatsen als je denkt dat te moeten doen... Het blijft echter een pseudo-wetenschap met een pseudo-boek(DSMIV) waar nagenoeg iedereen in gecatoriseerd kan worden. Als je een sigaretje rookt heb je al een "psychiatrische stoornis" te pakken! De brochure http://www.ncrm.nl/pseudo%20wetenschap.pdf kan je meer info verschaffen. Voor een compleet overzicht kijk op http://www.ncrm.nl/producten.htm Daar vind je o.a. wetenschappelijk onderbouwde brochures die voor artsen in opleiding, docenten en psychologiestudenten zijn geschreven. Verschillende docenten in Nederland gebruiken tevens de DVD "Psychiatrie, een industrie des doods". Deze materialen zijn allen kosteloos te downloaden of te bestellen(met uitzondering van de DVD) tegen portokosten. succes, groetjes Astrid

label.Geplaatst op 2007-11-01 17:44:11


Ik wil jullie best helpen. Ik lijdt aan een depressie maar gebruik hier al 6,5 jaar medicijnen voor waardoor het nu weer goed met mij gaat. Laat maar weten of je hier iets aan hebt. Groetjes,

label.Geplaatst op 2007-11-02 11:13:02

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren