© 2024 solvo B.V.

Probleem met gedrag

hallo iedereen.ik wil even mijn verhaal kwijt over mijn 19 jarige broer.van kinds af aan was hij al geen gemakkelijke jongen.hij sloeg naar iedereen hij moest altijd zijn zin hebben,hij gooide alles op de grond toen mijn moeder het op een zeker dag niet meer zag zitten zij heeft hem dan van zijn 9 jaar tot zijn 15 naar een internaat gestuurd voor kinderen met gedragsproblemen.ze dacht dat,dat het beste was.nu hij ouder is geworden is hij er nog niet veel op gebetert hij heeft geen zin om werk te zoeken.hij slaapt heel de dag.hij slaapt bv in de woonkamer en iedereen in ons gezin mijn moeder ik en mijn vriend moeten hele dagen in ons kamer zitten want hij vind dat het zijn woonkamer is en zijn terein en dat wij daar niet mogen leven.hij speelt ook baas over alles als hij honger heeft doet hij knip en dat moet dan op zijn knieen worden gebracht.mijn moeder is wel bang van hem omdat hij durf te slaan als hij zijn kuuren heeft.mijn moeder heeft een vriend en daar ga het soms wat scheef als haar vriend dan voor de deur komt lawaai maken zet mijn broer hem recht en geeft hij haar vriend ervan langs bv hem al 2 keer van de trap gegooid en zijn duim gebroken.mijn broer heeft nu ook een vriendin waar hij al een paar keer een relatie mee heeft gehad(knip relatie)maar als het dan uit is tussen die twee raakt hij precies in paniek en moet iedereen er van bekomen.hij slaagt dan alles stuk en moet iedereen uit zijn buurt blijven.ikzelf ben 17 jaar en moet het al jaren verdragen.ik durf mijn moeder niet in de steek te laten omwille van hem.kan iemand ons a.u.b helpen want wij weten ons geen raad meer.met dank


Hallo Neske. Dat is een ingewikkeld probleem. Eigenlijk weet ik niet zo heel goed wat je wat therapie betreft hieraan kunt doen, aangezien je broer al in een speciaal internaat heeft gezeten. Je zou gedrags-of groepstherapie kunnen proberen, maar dan moet je broer mee willen doen. Als je broer weer geweld gebruikt kun je ook aangifte doen bij de politie. Je kunt ook maatschappelijk werk inschakelen, en daar het probleem uitleggen. In een uiterst geval zou je een blijf van mijn lijf huis kunnen bellen, en daar met je moeder naar toe gaan. Het lijkt me een hele ongezonde situatie om zo angstig door het leven te moeten gaan, dus probeer wat instanties, daar zijn ze voor.

label.Geplaatst op 2007-01-09 20:59:35


hoi neske, wat een moeilijke situatie heb je met je broer. in angst zo doorleven is zeker geen optie. hij krijgt het gevoel dat hij alles kan maken en hij word op zn wenken bedient. dit is ook heel logisch als hij anders geweld gaat gebruiken. ga praten met instanties zoals in het eerste antwoord ook werd geschreven. hier moet een eind aan gemaakt worden. sterkte en succes ------------------------------ Noot van de redactie: Rings, ik heb het bericht van PvD verwijderd, bedankt voor de oplettendheid. Je reactie heb ik hieronder laten staan, omdat het me waardevol lijkt dat ook PvD dit nog even kan lezen. ----------------------------------- PvD, wat heb je hier een warrig verhaal neergezet. zoals ik bij een ander onderwerp ook heb gezet vind ik dat je een vreemde manier hebt om je mening te geven. ik hoop dat je het anders kunt gaan formuleren, de mensen op dit forum houden niet van zulke opdringerige praat. groetjes rings

label.Geplaatst op 2007-01-11 19:24:46

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren