© 2024 solvo B.V.

Prozac bij eetstoornis?

Hallo, Ik heb Boulimia en nu heb ik vernomen dat Prozac kan helpen.. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Thanxxx!


Hallo B-ennetje, Ik heb geen ervaring in het gebruik, maar vraag me toch ernstig af of er geen ander middel is om je eetlust af te remmen of tegen te gaan. Had de arts geen ander middel voor kunnen schrijven? De bijwerkingen kunnen namelijk nog al heftig zijn. Als ik in jou schoenen stond ging ik liever een keer terug naar die arts. Strak ben je van je eetlust af te zijn maar zit je door het medicijn met een ander probleem. En dat lijkt me ook niet toe te juichen. succes.

label.Geplaatst op 2005-11-08 21:47:59


Ha, ja ik heb een half jaar prozac geslikt, maar ben alleen maar aangekomen.... help!!!! In het begin kotsen, diaree en toen viel ik wel af, minder eet lust en als je een eetbui hebt, heb je er snel genoeg van. Maar als je het zo'n 4wk heb gebruikt zwakt het af! en ik kwam aan. En dan 1wk behoorlijk ziek geweest, liep overal tegen aan, waardeloos! Dus ik raad het niet aan... Medicijn = Xenical(orlistat) =gewichtsafname maar niet tegen eetbuien!! Sterkte, Corinne

label.Geplaatst op 2005-11-10 17:34:56


Hoi, ik heb ook boulimia en slik Zoloft, maar dat heeft de eetbuien tot nu toe niet minder gemaakt. Een vriendin van mij heeft ook een eetstoornis en slikt Prozac. Zij heeft er baat bij en de eetbuien zijn sterk verminderd. Het is het proberen waard, denk ik. Prozac is natuurlijk niet zomaar een middel en ik begrijp best dat veel mensen zoiets hebben van: moet dat nou? Nou ja, laat ik het zo zeggen....antidepressiva verbeteren je stemming en dat kan ook al een positief effect hebben op eetdrang. Maar niet alle medicijnen hebben bij iedereen hetzelfde effect. Het is dus zoeken naar het voor jou geschikte medicijn. Ik weet dat veel mensen met een eetstoornis ad slikken. Sterkte hoor! Groetjes, Flora

label.Geplaatst op 2005-12-01 10:57:54