© 2024 solvo B.V.

Prozac bij eetstoornis?

Hallo, Ik heb Boulimia en nu heb ik vernomen dat Prozac kan helpen.. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Thanxxx!


Hallo B-ennetje, Ik heb geen ervaring in het gebruik, maar vraag me toch ernstig af of er geen ander middel is om je eetlust af te remmen of tegen te gaan. Had de arts geen ander middel voor kunnen schrijven? De bijwerkingen kunnen namelijk nog al heftig zijn. Als ik in jou schoenen stond ging ik liever een keer terug naar die arts. Strak ben je van je eetlust af te zijn maar zit je door het medicijn met een ander probleem. En dat lijkt me ook niet toe te juichen. succes.

label.Geplaatst op 2005-11-08 21:47:59


Ha, ja ik heb een half jaar prozac geslikt, maar ben alleen maar aangekomen.... help!!!! In het begin kotsen, diaree en toen viel ik wel af, minder eet lust en als je een eetbui hebt, heb je er snel genoeg van. Maar als je het zo'n 4wk heb gebruikt zwakt het af! en ik kwam aan. En dan 1wk behoorlijk ziek geweest, liep overal tegen aan, waardeloos! Dus ik raad het niet aan... Medicijn = Xenical(orlistat) =gewichtsafname maar niet tegen eetbuien!! Sterkte, Corinne

label.Geplaatst op 2005-11-10 17:34:56


Hoi, ik heb ook boulimia en slik Zoloft, maar dat heeft de eetbuien tot nu toe niet minder gemaakt. Een vriendin van mij heeft ook een eetstoornis en slikt Prozac. Zij heeft er baat bij en de eetbuien zijn sterk verminderd. Het is het proberen waard, denk ik. Prozac is natuurlijk niet zomaar een middel en ik begrijp best dat veel mensen zoiets hebben van: moet dat nou? Nou ja, laat ik het zo zeggen....antidepressiva verbeteren je stemming en dat kan ook al een positief effect hebben op eetdrang. Maar niet alle medicijnen hebben bij iedereen hetzelfde effect. Het is dus zoeken naar het voor jou geschikte medicijn. Ik weet dat veel mensen met een eetstoornis ad slikken. Sterkte hoor! Groetjes, Flora

label.Geplaatst op 2005-12-01 10:57:54


Hallo Ik weet het echt niet, maar ik slik ook prozac, maar voor een totaal anders iets! Ik slik prozac om minder onzeker/verlegen te zijn en minder angsten. Dus ik weet het niet.. Bij mij werkt het wel..!!

label.Geplaatst op 2006-01-04 15:26:22


Ik slik ook prozac maar voor een depressie, ik hoorde ook dat dit middel voorgeschreven wordt voor mensen met een eetstoornis en ook dat je er niet van aan zou komen. Ik ben nogal aangekomen maar dat kan ook aan de leeftijd liggen (55) of aan de hormomen die ik slikte (ben daar inmiddels mee gestopt). Krijg het gewicht er helaas moeilijk, eigenlijk helemaal niet af, zal ook wel aan de leeftijd liggen. Succes

label.Geplaatst op 2006-01-27 20:29:31


Ik sluit me aan bij bovengenoemde mensen. Middelen moeten alleen voorgeschreven worden voor de klachten waavoor ze bedoeld zijn, en niet voor iets anders omdat dat toevallig de bijwerking van zo'n medicijn is (bv eetlust) Middelen zijn ook alleen getest op de klachten waarvoor ze gemaakt zijn, en niet op andere zaken. Men hoort voor een klacht de pil voor te schrijven die bij de klacht hoort, en niet iets geheel anders, waarbij de bijwerking toevallig helpt, dat is ook illegaal.

label.Geplaatst op 2005-11-26 14:22:09

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren