© 2024 solvo B.V.

Prozac/fluoxetine help !!!!!

Beste mensen Mijn vriend heeft 3 jaar lang prozac geslikt. Hij is daar nu ongeveer 20 weken geleden mee gestopt van de 1 op andere dag. Nu wonen wij sinds 12 weken samen en hij merkte dat het met hem niet meer goed ging/gaat. Hij is nu zelf weer prozac gaan slikken en doet dit nu ongeveer 1,5 week. Vorige week zondag was hij opeens zich zelf niet meer en gaf dat later ook toe. Nu afgelopen zondag heeft hij heel de dag op bed gelegen en heeft te kennen gegeven dat hij het met alles en iedereen heeft gehad en dat hij niet meer verder wil met ons dit terwijl hij altijd anders heeft beweerd. Hij eet niets meer en praat totaal niet meer. Hij zonderd zich totaal af. We mogen hier bij hem blijven wonen en hij kijkt dan wel hij het loopt. Weet iemand of dit door de medicijnen komt of verkeerd gebruik of dat ik moet in grijpen ???? Ik vraag jullie hulp omdat jullie er mischien ervaring mee hebben. Alvast bedankt !


Het is nooit verstanding om zomaar met medicatie zonder professionele hulp te stoppen. En zeker niet van de ene op de andere dag. Als ik jou was dan maar toch met zijn (voormalig)behandelende arts bellen en de situatie voorteleggen.

label.Geplaatst op 2006-01-24 14:27:52


ja, je moet met de arts overleggen. zeker omdat hij nu ineens ander gedrag vertoont. wat je beschrijft lijkt hij zeer depressief, hier heeft hij behandeling voor nodig. succes en sterkte

label.Geplaatst op 2006-01-25 19:43:10


Hoi, een anti-depressivum begint te werken na ongeveer 2 weken gebruik. Daarna moet de juiste hoeveelheid van het medicijn nog worden vastgesteld. Als de dosis goed is, zal hij zich binnenkort beter gaan voelen, als de dosis niet genoeg is, moet deze in overleg met zijn arts worden verhoogd en als er helemaal geen verbetering optreedt, dan kan er een andere anti-depressivum worden overwogen. Groet, Cosy

label.Geplaatst op 2006-01-27 17:57:18


met prozac in één keer stoppen is zo erg niet omdat dit erg lang in je bloed blijft maar om er zo maar ineens mee te beginnen dan krijg je toch een flinke opdonder lijkt mij. Ik weet nog dat ik er mee begon en hetzelfde dacht als jouw vriend: dit wordt niks en dit gaat nooit meer over en ik voelde me hondsberoerd. Dat zakt wel af na een paar weken. Jouw vriend klinkt echter wel zeer depressief dus ik zou zeker een arts raadpelegen. Sterkte

label.Geplaatst op 2006-01-27 20:17:43


het klopt inderdaad dat het niet zo'n ramp is als je van de een op de andere dag met prozac stopt. Het blijft tot wel 8 weken nadien in je bloed aanwezig. Je kunt, als je bijvoorbeeld een hoge dosis slikte (60 mg ofzo), ontwenningsverschijnselen krijgen. Na een week of 6 tot 8 kan een eventuele depressie terugkeren. Begin je dan weer met prozac, dan duurt het ook weer een week of 4 tot 8 voordat het effect heeft. Het zou dus kunnen dat jouw vriend een (rebound)depressie heeft en dat hij nog moet wachten tot de prozac weer zal werken. Ik zou echter sowieso contact opnemen met een hulpverlener, al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Want hoe dit ook komt, het is natuurlijk niet goed. Sterkte

label.Geplaatst op 2006-03-17 16:51:06


En hoe is het nu? groet, Rota

label.Geplaatst op 2006-03-29 16:35:37


Ook ik heb de ervaring toen ik begon met prozac dat ik me de eerste 2 weken heel psychisch beroerd voelde daar moet je doorheen en dan merk je vanzelf dat het beter gaat. Raadpleeg wel een arts....

label.Geplaatst op 2006-06-06 14:31:09

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren