© 2024 solvo B.V.

Psychiaters willen meer macht

Beste Ziekenhuis.nl Forum gebruikers, Ik hoop dat dit bericht hier juist geplaatst is, het is een nieuws bericht over een actualiteit van vandaag. http://www.nieuwsbank.nl/inp/2007/08/10/J003.htm Psychiatrie Vandaag: \"Psychiaters willen meer macht\" \"Psychiaters in Nederland willen meer mogelijkheden om mensen onder dwang met drugs te kunnen injecteren\" ARNHEM, 20070810 -- De website Psychiatrie Vandaag uit haar verontrusting over het feit dat de Nederlandse Vereniging voor Psychiatrie het gemakkelijker dwangmatig kunnen injecteren van psychiatrische drugs voorstaat om ervoor te zorgen dat het minder vaak noodzakelijk zal zijn om mensen voor (zeer) lange tijd in een isoleercel gevangen te houden en pas na een 10 tot 15 dagen durend wettelijk vastgesteld proces te kunnen starten met het onder dwang injecteren van psychiatrische drugs. De auteurs van de website Psychiatrie Vandaag stellen dat de psychiatrie een pseudowetenschap en kwakzalverij is omdat psychiaters niet weten hoe ze doen wat ze doen. Om die reden stellen zij dat de extra mogelijkheden voor psychiaters om mensen zonder supervisie of controle en zonder proces onder dwang met drugs te kunnen injecteren een gevaar veroorzaakt waar veel patiënten de dupe van zullen worden. De geschiedenis van de psychiatrie leert ons dat psychiaters vele wreedheden zijn begaan wat hen wonderbaarlijk genoeg als beroepsgroep nooit aangerekend is. Psychiaters hebben het moordprogramma voor de holocaust bedacht en ontwikkeld. [ref] Psychiaters zorgden voor een wetenschappelijke basis voor racisme en slavernij en bedachten manieren om groepen mensen uit te roeien middels drugs en hebben vele martel- en folterpraktijken uitgevonden tijdens oorlogen. [ref] Niet zo lang geleden werden \'lastige patiënten\' die momenteel met een isoleercel \'behandeld\' worden nog zonder verdoving geshocked. De vele spasmen die door de electrocutatie veroorzaakt werden resulteerden vaak in vele botbreuken. De psychiatrische drugs industrie is een van de meest winstgevende industrieën op aarde. Meer dan de helft van alle ziektekosten gaat op aan psychiatrische drugs. Van veel psychiatrische drugs is niet bekend hoe de drug exact werkt. Dit komt mede doordat er geen bewijs bestaat voor het bestaan van een fysiologische oorzaak voor geen van alle officiele psychiatrische stoornissen. [ref] Sinds dat de psychiatrie zichzelf als medische wetenschap verklaarde om de vele martelpraktijken in naam der wetenschap te kunnen voortzetten zijn psychiaters op zoek geweest naar een hersenziekte als oorzaak voor psychische problemen maar dat is tot op de dag van vandaag nog niet gelukt. Psychiaters liegen mensen dus massaal voor wanneer zij drugs voorschrijven om een stoornis in de hersenen te behandelen. Dubbelblinde tests naar de resultaten van antidepressiva uitgevoerd door Harvard Universiteit in Amerika tonen aan dat meer dan 70% van de patiënten met een zeer ernstige depressie die een suikerpil ontvangen even goed herstelt als een iets hoger percentage van de patiënten die daadwerkelijk drugs ontvangt. Deze studie toont dat niet de drugs maar het geloof in de drugs de meest belangrijke factor is bij het herstel van mensen die worden behandeld voor een depressie. De psychiatrie is een kwakzalverij en om die reden mede gelet op de vele wreedheden die psychiaters in het verleden zijn begaan is het van belang dat de psychiatrie een halt wordt toegeroepen en de macht van psychiaters wordt beperkt. http://www.psychiatrie.nu/psychiaters-willen-meer-macht.html http://www.psychiatrie.nu/


Wat een onzinverhaal zeg. Een groot deel van de informatie klopt niet, het is erg eenzijdig, er worden dingen bijgehaald die helemaal niets met de psychiatrie van tegenwoordig te maken hebben. Wat wil je eigenlijk met het delen van dit verhaal bereiken? Ik vind het erg jammer dat sommige mensen zo vreselijk negatief doen over de psychiatrie, terwijl ze voor zover ik dat uit hun teksten kan opmaken nauwelijks weten waar ze het over hebben.

label.Geplaatst op 2007-08-18 11:19:18


Psychiaters zijn veel macht gewend omdat hun patienten weerloos zijn. Wat mij opvalt is dat familieleden en naasten van patienten graag willen dat de psychiater de patienten opsluit. Patientenverenigingen van psychiatrisch patienten pleiten voor dwangopnames en de patienten zelf worden hierover niet gehoord. Dit vind ik een nare ontwikkeling. De familieleden willen hun familielid opsluiten om er van af te zijn. Het is een manier om af te komen van een echtgenote, echtgenoot, vader of moeder of ander familielid. Opsluiting in een inrichting is onmenselijk. Het eten wordt op de vloer geserveerd in de isoleercel. Toen ik een patient daar weg wilde halen en naar een andere instelling wilde overplaatsen, werd ik opgesloten in een isoleercel en werd ik op dezelfde manier behandeld als een psychiatrisch patient. Nu ben ik ervaringsdeskundige van de isoleercel, terwijl ik nimmer patient ben geweest en ook nimmer psychische klachten had gehad. Ik kondigde een klacht aan tegen de psychiater over de behandeling van de patient, wiens belangen ik behartigde, en dat was volgens de psychiater een geestesziekte bij mij. Daarvoor kon ik worden opgesloten in een isoleercel, ook al was er geen IBS of RM of patientendossier van mij. Ik werd vrijgelaten na vier en een half uur omdat bij mij geen geestesziekte gevonden kon worden. De patient, welke ik wilde overplaatsen, werd opgesloten, terwijl hij vrijwillig was opgenomen op de PAAZ in Sittard. Later kon ik hem alsnog overplaatsen. Iemand die niet in een isoleercel heeft gezeten kan er niet over oordelen, maar ik dus wel. Dit is al drie jaar geleden, maar de psychiater welke mij opsloot en moest vrijlaten beweert nu nog steeds dat ik suicidaal zou zijn, om zich te verdedigen inzake mijn onterechte vrijheidsberoving. Vrijheidsberoving is een misdrijf, waarop gevangenisstraf staat, wanneer er geen ziekte is aangetoond. Deze psychiater kende mij niet persoonlijk, want ik behartigde de belangen van zijn patient. Hij verzon dus van alles over mij, want ik had zelf geen psychische klachten geuit.

label.Geplaatst op 2007-09-30 17:10:03


De psychiatrie is een kwakzalverij en om die reden mede gelet op de vele wreedheden die psychiaters in het verleden zijn begaan is het van belang dat de psychiatrie een halt wordt toegeroepen en de macht van psychiaters wordt beperkt.

label.Geplaatst op 2009-02-14 20:50:19

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren