© 2024 solvo B.V.

Psychiatrie helpt het of niet? oordeel zelf

Hallo, Mijn naam is Astrid. Jarenlang heb ik vanuit elke hoek de psychiatrie geobserveerd en dit heeft geresulteerd in het volgende onafhankelijke verslag; Het werkt over het algemeen niet, zelfs averechts in de meeste gevallen. De oorzaak van het (onbewuste)geestelijk of biologisch probleem word niet opgespoort en weggenomen omdat de wil en/of kennis ontbreekt. Het is bijna uitsluitend een commercieel ziek-zijn bedrijf die voor enkele tienduizenden mensen een werkvoorziening heeft verschaft. Meer dan 3 miljoen Nederlanders gebruiken psychofarmaceutische middelen, meer dan 700 (zelf)doden per jaar en een omzet/subsidie van miljarden. De grote kracht achter dit bedrijf is marketing. Bibliotheken, huisartsen, ziekenhuizen, de media, de kranten, wetenschappelijke bladen, scholen, kerken, juristen, politici en universiteiten worden allen overspoeld met gemanipuleerde onzin afkomstig van deze pseudo-wetenschappers! Als de klant zich vervolgens heeft gemeld worden de symptomen/gevolgen behandeld en chemisch verdoofd, meestal maanden tot jarenlang zonder resultaat, behalve dan de altijd aanwezige bijwerkingen en eventueel de afkikverschijnselen(als u daar ooit nog aan toe komt)... Enkele van mijn vele bronnen; www.medicijnkosten.nl www.bijwerkingenpsychiatrischemedicijnen.nl -o.a. 64 internationale waarschuwen tegen medicatie- www.keac.nl -schizofrenie en HPU o.a. door tekorten in het lichaam- www.pelsser.nl -o.a. ADHD en verkeerde voeding- www.cbs.nl -kosten Psychiatrie, zelfdodingen- www.sfk.nl -hoeveelheden pillenverstrekkingen- www.antipsychiatrie.pagina.nl -nog 200 links meer, velen door tot stand gekomen door de bijdragen van onafhankelijke wetenschappers- www.ncrm.nl -meer dan 40 verschillende gratis brochures en folders te downloaden over misstanden in de psychiatrie- www.elektroshock.nl -echte feiten- Uiteraard heb ik ook de verhalen van GGZafdelingmedewerkers en GGZbestuurders meegenomen in mijn conclusie, net als de interviews die ik op eigen initatief heb afgenomen met honderden cliënten. In enkele gevallen hebben mensen uitsluitend een luisterend ?begripvol? oor gekregen van een psycholoog, zonder medicatie, opnames en behandelingen. Dit scheen in enkele gevallen te helpen. Zelf kan ik deze zeer uitzonderlijke positieve voorbeelden op tien vingers tellen(minder dan 3%). Toch waren de kosten naar mening veel te hoog voor de belasting- en ziektekostenpremie betaler. In andere gevallen worden de slachtoffers eerst helemaal kapot gemaakt door jarenlange medicatieverstrekkingen(soms tot meer dan 25 verschillende medicamenten op een dag), opnames, behandelingen en weggenomen partners,familieleden,werkzaamheden en sociale bezigheden. Als ze vervolgens zo\'n zombie, die ooit als een vrij gezond persoon de psychiatrische kliniek binnenliep, helemaal gaan wegshocken en indoctrineren dat de behandeling echt werkt dan zal die persoon zich in enkele gevallen daadwerkelijk eventjes beter voelen. Natuurlijk gaat het dan even beter met hem! Hij weet vaak niet eens meer waarom hij een probleem had maar ook de rest van zijn geheugen is \"even weg\"! Wat een rust. Dit volgende komt allemaal op hetzelfde neer; Een fles whiskey op drinken, een klap met een knuppel op je hoofd of een strip psychofarmaceutische medicatie(bijna overdosis), We voelen ons dan allemaal eventjes beter.... Voor pro-psychiatrische sites kunt u terecht waar u maar wilt... Mijn mening is kritisch en onpartijdig, de echte wetenschappelijke onderzoeksresultaten en de meningen van de antipsychiatrie kan ik niet weerleggen, die van de psychiatrie en farmacie bijna altijd wel. groetjes


hoi astrid klopt op 1000% wat je schrijft ben na een zwaar ongeluk in19886 en verpruts door de ziekenh. en al 21 jaar aan de antideprasieve paaz riag allemaal larri wat daar gebeurd 80%[junk van de pillen] valt terug de anderen plegen zelfmoord,zelf ben ik aan de 7de zelfmoord toe maar nu goed spring van een flat als deze tabletten wat ik nu heb van een belgiese arts [zelfbetetalen van soosgeld]omdat hier in nederland mij niemand wil helpen dan is mijn leven achter 6 weken beeindigt

label.Geplaatst op 2007-03-24 00:02:16


He Jos, Bedankt voor je berichtje! Blij dat er meer mensen zo denken en niet alleen maar meegaan in het systeem waar ze bijna niet meer uitkomen. Goede zaak. En ik geloof wel dat je jezelf echt wat aan wilt gaan doen maar doe het a.u.b. toch maar niet. Er zijn denk ik toch nog wel redenen waarom jij voor jezelf en voor anderen nog van waarde kan zijn in dit leven. Na al die tijd ben je er nog steeds, wel vechtlust dus! Mij help je in ieder geval wel met je bevestiging over de psychiatrie! groetjes Astrid

label.Geplaatst op 2007-03-24 12:24:36


Hier een berichtje van iemand die het er totaal niet mee eens is. Ik ben steeds korrect en goed geholpen. Als de arts niet meer verder met me kon zei hij het me ook en stelde alternatieven voor. Ik word nu geshocked en je kunt het geloven of niet ik heb hier baat. Heb een jaren niet zo goed gevoeld als nu tussen de dagen van het shocken door. Zit in de fase van afbouwen en dat is even zoeken.

label.Geplaatst op 2007-04-06 22:29:20


Hallo bloempje49, Vind het fijn voor je dat het nu beter met je gaat. Helaas wil ik er wel even mijn mening over geven... Ook ik ken een aantal mensen die geshockt zijn maar bij wie er later toch weer terugvallen plaatsvonden. De psychiatrie zoekt meestal hun grootste slachtoffers uit uit eigen doos(lekker makkelijk), deze mensen zijn meestal jarenlang met tussenpozen opgenomen en gedrogeerd geweest. Een eigen leven en toekomst buiten de kliniek is er vaak niet meer, totaal afhankelijk, ziek gemaakt door de ernstige bijwerkingen van de medicatie en ziek gepraat wat er allemaal wel niet mis is tussen de oren worden deze mensen dan vervolgens richting een dure ECT geindoctrineerd. Als laatste en heftigste verdoving van allen! De oorzaak van het geestelijk probleem en de oplossing waren al jaren daarvoor definitief opgegeven. Beste bloem, ik wil je niet ontmoedigen maar hou er wel rekening mee dat als de verstoorde overdrachten tussen de neuronen weer een beetje hun weg vinden dat je tijdelijke weggeshockte probleem weer terug kan komen... En dan zul je het toch echt een keer weer zelf moeten gaan doen, hoe moeilijk dat misschien ook voor je kan zijn. De drugsdealers met witte jassen houden je graag tot je dood high zonder het probleem op te lossen of je definitief af te laten kikken. Zoek iets om voor te leven, Een familielid? Hobby, vrijwilligerswerk? Of begin mensen op verschillende forum's met problemen te adviseren en te helpen(makkelijk begin vanaf je thuisbasis). Het zal echt niet makkelijk voor je zijn maar alle statistieken laten zien dat je in de psychiatrie nog slechter af ben! sterkte, Astrid stukje van het net; De zuiver biologische benadering van psychische problematiek. Alsof een depressie zou komen door 'rottende plekken' in je hersenen. Men gaat met de ECT volledig voorbij aan maatschappelijke factoren die van invloed op de depressie kunnen zijn. De volstrekte onkunde over de werking van de ECT; men weet niet wat 120 volt in je hersenen aanricht. De werking van de ECT is nooit wetenschappelijk bewezen. Wel is bewezen dat hersenbeschadigingen kunnen voorkomen. De dubieuze effektiviteit. Op langer termijn is er geen verschil met medicamenteuze behandeling en zelfs alleen de narcose schijnt al voldoende te zijn voor verbetering in de depressie. Het voorbijgaan aan en bagatelliseren van de angst bij patiënten voor de elektroshock. Alleen al de mogelijkheid van een dergelijke behandeling wordt als zeer bedreigend ervaren. De schadelijke bijwerkingen zoals ademhalingsmoeilijkheden, hartkloppingen, verwarring, desoriëntatie, hoofdpijn, angst en misselijkheid en geheugenstoornissen, om er maar enkele te noemen.

label.Geplaatst op 2007-04-08 13:07:50


Met een ECT gebeurd er niets met je hersenen. Ik ben heel goed begeleid en mij is erg goed uitgelegd wat er met ECT gebeurd. Ik weet dat ik tijdelijke problemen met het geheugen zou krijgen. Is ook gebeurd maar ik weet dat dat op den duur weer overgaat. En ik ben voordien wel geholpen met de problemen die er waren. Ik ben beslist niet anti-psychiatrie. Ben overal steeds erg goed opgevangen. Maar er zijn legio mensen die niet van hun problemen af willen. Daar moet je eens bij stil staan ipv alles op de psychatrie af te schuiven. Wan t zo is het helemaal niet.

label.Geplaatst op 2007-04-16 23:07:10


Astrada, Jammer dat jij bloempje49 niet in haar waarde laat? Ze schrijft dat ze een shock terapie ondergaat. Dat vindt jij fijn voor haar maar dan kom jij direct met negatieve argumenten overheen. Je geeft aan dat je in de psychiatrie van af de zijlijn het wel en wee gevolgd te hebben. Als dat zo is moet jij als geen ander weten hoe beinvloedbaar deze patienten zijn. Uit de reactie die bloempje49 als laatste gaf blijkt dat ze sterk genoeg is om die opmerkingen te weerstaan. Gepaste terughoudendheid zou op z'n plaats zijn.

label.Geplaatst op 2007-05-25 14:23:19


Nak, Met alle repect voor bloempje hoor, maar ik denk dat je er een beetje naast zit... Bloempje heeft zeker de openings-topic gelezen dus ze wist echt wel dat ze rekening kon houden met een anti-psychiatrisch antwoord... En na mijn eerste reactie op haar reageerde zij zelfs nogmaals op mij. Gewone discussie dus, blijkbaar wilde Bloempje ieders mening weten... Hopelijk gaat alles momenteel redelijk met haar. Astrid

label.Geplaatst op 2007-05-25 23:23:47


Wat vind ik dit kortzichtig. Ik heb niet het idee dat je enig idee hebt waarover je praat. Er zijn veel mensen die baat hebben bij medicijnen en andere vormen van behandeling binnen de psychiatrie. Ikzelf was iedere keer blij als ik werd opgenomen. Ik ben niet volgepropt met medicijnen en ik ben niet zieker naar buiten gekomen dan ik was voor mijn opnames. Ik heb het idee dat je alles nogal van één kant bekijkt en alleen 'bewijzen' aandraagt die jouw standpunt zouden moeten ondersteunen. In je titel zeg je dat iedereen zelf kan oordelen over de psychiatrie. Dat maak je wel moeilijk voor mensen als je overal met een berg negativiteit overheen gaat. Daarentegen moet ik zeggen dat het niet moeilijk voor mij is om een oordeel over jou te vormen...

label.Geplaatst op 2007-06-09 17:35:04


zow ben vandaag naar t ziekenhuis geweest psychiater en er is me een opname in psychatrie voorgesteld omdat ik vrijer moet worden maar als ik de verhalen zo lees weet ik al dat dat geen goede keus is....

label.Geplaatst op 2007-09-20 21:33:04

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren