© 2024 solvo B.V.

Psychose

hallo, ik ben opgenomen in het ziekenhuis, vanwege psychotische verschijnselen wat zich uitte in waanideeën. Ik heb mij trouwens zelf op laten nemen, dwangopname wat niet nodig omdat ik zelf de regie wilde houden. Medicatie momenteel; Zyprexa, Risperdal, Lorazepam en om te slapen Temazepam. Herkend iemand mijn situatie en kan mij wellicht iets vertellen over het verder verloop van zijn/haar situatie. graag reactie? watskeburt


Als je enkel last gehad hebt van een psychose en je hebt geen schizofrenie en je bent niet manisch depressief kan ik je uit eigen ervaring nu zeggen dat je je gewoon aan een regelmatige dosis moet gaan houden van je medicatie. Verder veel geduld hebben en dus afwachten totdat je uit de psychose en depressie bent. Neem je echter een te hoge dosis anti-psychotica dan ga je hoogst waarschijnlijk lusteloos worden, om dit te voorkomen kan je best je dosis van anti-psychotica verlagen totdat je dus weer zin hebt om allerlei dingen te gaan doen. Is dit dan het gevolg en je voelt je dus gewoon goed (dus niet meer depressief en lusteloos) moet je op zijn minst de medicatie één jaar lang aanhouden en dan eventueel afbouwen met anti-psychotica. Kijken hoe het dan loopt, als je weer last hebt van een psychose moet je de anti-psychotica weer verder zetten. Natuurlijk zijn er zoveel factoren die meespelen om een psychose te krijgen. Zo was het bij mij omdat ik alleen (zonder werk) thuis zat in een donker en klein appartement (want mijn ouders waren voor een aantal maanden naar Spanje). Dus vooral een doel hebben wanneer je wilt gaan stoppen met medicatie en zeker niet alleen blijven zitten (ook best niet in dezelfde omgeving waardat je een psychose hebt gehad). Hopende je voldoende geïnformeerd te hebben.

label.Geplaatst op 2009-01-05 12:41:45


Watkeburt? hahah dat dacht ik ook, ik heb zo'n 3 maanden geleden voor de eerste keer een psychose gehad. Die heeft ongv 4/5 dagen geduurd met de laatste anderhalve dag de meest raare en heftige waanbeelden en onrealistishe angsten. Wat uiteinderlijk voor mij betekende dat ik 14 uur in een politie cel heb gezeten na 6 x de politie gebeld tehebben snachts overtuigt zijnde van een waanbeeld dat er 4 mannen in wilde breken en mij en mijn familie wilden vermoorden enz. Ik stond met een hakbijl in me tuin met alleen een boxershort aan. ik belde de politie en die stonden binnen een tijd van nog geen 5 min met 6 busjes plus een team van 2 wagens van met honden er in die mijn halve tuin uitkamde... maaar geen spoor.. ik heb na dat hun weg gingen nog 6 x gebeld mijn pshychose had een toxishe oorzaak .. had 6 nachten niet geslapen en heel wat cocaine en drank gebruikt.. heb 2 maanden truxal geslikt en daarna kon ik stoppen

label.Geplaatst op 2009-11-03 08:56:06


ik heb een mooi artikel ingevoegd over hoe het veroorzaakt wordt. Het is een mogelijk scenarie daar ik klinefelter patient ben en ik er ook eentje heb gehad. Ik ben al van 2006 bezig met allerlei onderzoeken, en zelfstudie. Ik kan alleen maar zeggen, geloof dat je ziek bent en niet beginnen met die paranormale stuff die je op het internet leest.Ze weten er heel weinig over. En ze proberen je dan ook een beetje af te remmen zodat ze alles terug kunnen opbouwen in je hoofd zodat je ermee kan leven want een echte oplossing hebben ze niet. Ik kan maar zeggen en zal je meer laten weten na mijn resonantietherapie behandeling. Maar zolang er geen oplossing blijf je neuroleptica's nemen.

label.Geplaatst op 2009-12-10 09:18:36

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren