© 2024 solvo B.V.

Remergon/captagon

ik neem nu twee maanden remergon, mijn gemoedstoestand is nu veel beter en stabieler. Ik slaap nu ook goed (eigenlijk te veel, ik zou makkelijk veertien uur per nacht kunnen slapen). Mijn examens komen er aan en ik heb de gewoonte te studeren met behulp van captagon. Om mijn overmatige slaapbehoefte tegen te gaan en om geconcentreerder te kunnen studeren heb ik een doosje captagon gehaald. Omdat ik weet dat captagon een gevaarlijk medicijn is vraag ik me af wat de reactie gaat zijn in combinatie met de remergon. Zijn er gevaren aan verbonden wanneer ik deze twee medicijnen ga combineren? Ga ik kunnen studeren/slapen/...?


Hallo Katieneke, Remeron en Captagon combineren is vragen om problemen. Je slikt niet voor niets Remeron en het gebruik van Captagon kan je zelfs in een psychose doen belanden. Als dat is wat je wilt moet je die 2 zeker combineren. Zie tekst hieronder, op Google is er nog meer info te vinden. Beter nog is het om met je behandelend arts te overleggen. Veel succes met je examens, groetjes Kitten \\\"Tijdens de exsamens worden vaker stimulerende middelen gebruikt zoals anymine en alfavit (efedrine), deze zijn vrij te verkrijgen. Catorid en Captagon daarentegen zijn stimuli die alleen met een voorschrift te verkrijgen zijn. Het zijn amfetamines die op het centraal zenuwstelsel inwerken. Deze stimuli staan op de lijst van de verdovende middelen. Dat wil zeggen dat het Ministerie van Volksgezondheid strikt kontroleert hoeveel pillen en door welke apotekers er pillen worden aangekocht. De indianenverhalen dat apotekers Captagon in \\\'het zwart\\\' zouden verkopen, kloppen niet. Wel is het zo dat sommige artsen zéér gul zijn in het voorschrijven van Captagon. Nochtans zijn er aan het gebruik van captagon ernstige risico\\\'s verbonden. Eerst en vooral kan men -- bij dagelijks gebruik -- last krijgen van hartkloppingen en maagpijn. Als men de dosis steeds opdrijft kan een moeilijk te stoppen verslaving ontstaan. Het eindresultaat is dat men ofwel psychotisch wordt ofwel in een depressie belandt als men tracht te stoppen. Allicht een bittere pil.\\\"

label.Geplaatst op 2005-06-02 20:54:56

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren