© 2024 solvo B.V.

Rijbewijs

Hallo allemaal, ik moet woensdag afrijden en nu heb ik een vraag over de Eigen Verklaring die je moet invullen. Ik ben een aantal jaar geleden een half jaar opgenomen geweest in de psychiatrie wegens depressie etc. Nu loop ik altijd nog bij mijn psychiater en slik medicijnen tegen mijn depressie. Zal dit een probleem worden wanneer ik af moet rijden? Of is er nog een medische verklaring nodig van mijn psychiater? Groetjes, Koen


Hoi Koen! Toen ik af moest rijden gebruikte ik ook antidepressiva..Het is afhankelijk van het soort medicijn of je kunt autorijden en ook afhankelijk van hoe lang je het medicijn al gebruikt. Meestal wordt autorijden de eerste paar weken dat je het medicijn gebruikt afgeraden, omdat je lichaam moet wennen. Ik heb nooit een verklaring in hoeven vullen over medicijngebruik. En als jij je goed voelt..en dat weet je zelf het beste..zal ik zeker geen slapende honden wakker maken! Heel veel succes!! Enne mij heeft geholpen om mijn zenuwachtige gevoel uit te spreken en de Examinator liet mij rustig worden voor het begin van het examen..het is helemaal niet raar om te vragen of je heel even mag kalmeren en tot jezelf te komen voor je begint! Groetjes!

label.Geplaatst op 2005-12-26 22:49:25


als de medicijnen die je gebruikt de rijvaardigheid niet beinvloeden mag je toch gewoon rijden. ik neem aan dat jou medicijnen dit niet doen , anders had je ook geen rijles kunnen nemen toch? veel succes met afrijden. groetjes

label.Geplaatst op 2005-12-27 12:33:26

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren