© 2024 solvo B.V.

Risperdal / atypische antipsychotica.

Hallo, ik heb een vraag, Heeft iemand ervaring met het slikken van Risperdal? Zo ja, Heeft 1 van jullie nog last gehad van vreemde bijwerkingen? Deze vraag stel ik omdat iemand in mijn directe omgeving dat medicijn slikt en zich vreemd gedraagd tegenover mij en anderen. Mvg Sassa Chiona


Hallo Sassa, Mijn vriend heeft bijna een jaar Risperdal geslikt, maar de bijwerkingen waren wel dat hij een andere stemming kreeg en gevoelens anders werden. Maar is hij er nu weer van af, hij heeft het langzaam afgebouwd en is gelukkig weer een heel andere vent geworden, m.vr.gr jaja

label.Geplaatst op 2005-03-04 20:56:18


Hoi, Ik slik al jaren Risperdal, maar heb hier geen rare bijwerkingen van. Ik voel me juist minder angstig, in het begin wat suf, maar ik ben niet veranderd erdooor. Hopelijk vind je nog ergens herkenning!!

label.Geplaatst op 2005-03-07 15:59:20


hoi sassa ik ken meerdere mensen die dit middel gebruiken, het enige wat ik kan merken is dat hun gevoelens ( dus ook de psychotische) wel een beetje afgevlakt worden. mensen kunnen dus iet wat depresief lijken. vaak is dit middel in combinatie met een antidepresievum een van de betere ( zyprexa heeft minder last van afgevlakte gevoelens) groetjes joy ps wat merk jij bij desbetreffend persoon?

label.Geplaatst op 2005-04-06 16:28:34


Hallo Sassa, Risperdal maakt je impotent of frigide.-(( Ik kon er geen zaadlozing meer door krijgen. De oude antipsychotica zijn veel beter, je hebt wel meer last van bewegingstoringen, maar dat neem je voor lief je bent tenminste niet chemisch gecastreerd. Wanneer je b.v. Impromen neemt blijft een zaadlozing mogelijk.

label.Geplaatst op 2005-05-29 00:23:54


Hoi Sassa, Misschien komt dit berichtje wat laat maar ik wil toch nog reageren. Ik was nl. op zoek naar iets op het net en kwam zo onbedoeld bij dit forum terecht en begon te lezen en heb me zo aangemeld. Ik werk zelf als verpleegkundige in de psychosesector. Risperdal hoort tot de groep van nieuwe antipsychotica. De bijwerkingen zijn minder en anders. Maar de vraag is, neemt hij/zij dit voor een depressie in ergere zin of voor een psychose? Hoeveel is de dagelijkse dosis? Van die 2 dingen hangt veel af. Als men niet gewend is deze soort medicatie te nemen kan je wel anders/vreemd reageren voor de buitenwereld terwijl wel de angsten verminderen evt. en zich daardoor dan anders gaan gedragen.

label.Geplaatst op 2005-09-29 22:43:43

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren