© 2024 solvo B.V.

Seroxat bijwerkeningen

Best forumbezoekers, Ik gebruik sinds 2 dagen seroxat 20mg (tegen depressie) en hebt last van een aantal genoemde maar ook niet genoemde bijwerkingen. Zo wordt er vermeld dat last van misselijkheid en diarree en wazig zicht bijvoorbeeld voor kan komen maar ik heb tevens ook last van druk op de oren, spanning in de kaken, overmatige gas productie (boeren en scheten) en zware vermoeidheid (had ik ook al voor mijn behandeling maar het is toegenomen). Ik ben niet zwaar ziek maar voel me in ieder geval helemaal niet lekker. heeft iemand ervaring met deze symptomen en kan het kwaad?


Beste Zendor, hier even een reactie op je gebruik van Seroxat, zelf gebruik ik 2x20 mg. Maar van 2 dagen kun je eigenlijk niks zeggen, want voordat Seroxat echt zijn werk gaat doen ben je wel een weekje verder en dan heb je misschien ook geen last meer van de bijwerkingen. En daarnaast heb ik stelregel geen bijsluiter te lezen, pas als ik ergens last van krijg lees ik heb of het een bijwerking is.Maar maak je nog even niet druk, anders neem je even contact op met de apotheek die kan je daar ook genoeg over vertellen. Nou ik hoop dat je er iets aan had. Groet Ron

label.Geplaatst op 2009-10-23 19:11:11


Ik slik het al 15 jaar (meestal 1,5 keer 20 mg en soms 2x20 mg) en ik weet dat ik de eerste 3 maanden veel last van bijwerkingen heb gehad. Ook ben ik wel een paar kilo aangekomen. Maar dat weegt niet op tegen het goeie gevoel dat ik nu heb sinds ik dit slik. Ik heb tussendoor wel eens geprobeerd te stoppen, maar dan werd ik weer zo depressief als een deur. Dus weer begonnen. Wel heb ik meer hoofdpijn sinds ik het slik, maar ook dat duizend keer liever dan depressief. Twee dagen is wel veel te weinig om er nu al iets van te zeggen. Je lichaam moet er aan wennen. Geef het een paar maanden de tijd, je lijf went vanzelf en het kan absoluut geen kwaad. Twijfel je toch als het een paar weken aanhoudt, neem dan contact op metdiegene die jou deze medicijn heeft voorgeschreven.

label.Geplaatst op 2009-10-23 19:22:36


Bedankt voor jullie bericht. Het is niet zo dat ik seroxat meteen wil opgeven maar de bijwerkingen vallen me gewoon hard tegen. Dag 2 en 3 werdt ik smorgens heerlijk uitgerust wakker en zodra ik seroxat weer neem zetten al die bijwerkingen weer aan. Vanmorgen (dag 4) voelde ik me zelfs al meteen misselijk en draaierig toen ik opstond. Ook gisterenavond viel zwaar tegen, voelde me echt een zombie (sloom, moe, ziek). Maar goed. Ik zal zeker nog wel ff doorzetten, wilde gewoon weten hoe andere seroxat ervaren. Heb trouwens gehoord dat het "afkicken" een hel is... Bijna heroine achtige ontwenningsverschijnsele (triller, koorts, misselijk, hallicunaties, onreeele gedachte enz enz). Iemand daar ervaring mee?

label.Geplaatst op 2009-10-24 08:57:51


Mijn vriendin gebruikte dit middel ook, en moest er naar een korte periode gelikt te hebben over gaan op een ander middel omdat dit middel erg slecht is voor de nieren. Ze slikt nu Straline dit middel kan na langdurig innemen geen kwaad. groetjes Sylvia

label.Geplaatst op 2009-10-24 09:02:22

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren