© 2024 solvo B.V.

Seroxat of prozac

Hallo Heeft iemand een idee of bij last van depressie en paniekaanvallen een middel als seroxat of prozac beide kunnen verhelpen (mits ze aanslaan). Ik slik nu notrilen tegen de depressie en oxazepam tegen de paniekaanvallen, maar bij de laatste ben ik bang voor verslaving.


Ik heb zelf ook last van paniekaanvallen en angsten als ik geen seroxat gebruik. Bij mij werkt het geweldig en heb dus geen seresta o.i.d. meer nodig.

label.Geplaatst op 2007-10-02 18:53:45


alleen medicatie is niet voldoende, zelluf ben ik voorstander van medicatie EN therapie, heb inmiddels 2 groepstherapien gevolgd en voor mij geldt dat alleen al inzicht een beetje verlichting geeft, tevens het feit dat je niet alleen bent en dat de medecursist aan een half woord al voldoende heeft is een prettige ervaring. Ik was géén voorstander van groepstherapie, ECHTER door het opnieuw te proberen, ben ik er nu een voorstander van. Ik was naar het psyciatrisch ziekenhuis gegaan, met het verzoek om mij te vertellen wat ik mankeerde en wat ik kon doen om dit aan te pakken. Oxazepam vind ik persoonlijk een naar medicijn, gebruik het alleen als ik dreig om in een angstaanval te blijven, hiermee bedoel ik meerdere dagen of nachten achtereen, of bij gewenning van nw medicijn is het wel even prettig. Ben van mening dat je dit soort medicijnen incidenteel moet gebruiken, vooral omdat je er zo afhankelijk van kan worden, ipv een oplossing heb je er een probleem bij. Maar dat is mijn mening en ervaring, ik houd er ERRUG van om controle over mijn lijf,leden en geest te hebben voor zover dat mogelijk is natuurlijk en als het niet anders kan is het ZALIG dat er medicijnen voor zijn, VOLG JE GEVOEL!!!

label.Geplaatst op 2007-12-21 22:58:28


Hallo, Ik gebruik al acht jaar seroxat tegen paniekaanvallen en hevige angsten.Daarbij slik ik elke dag oxazepam,als ik oxazepam oversla dan voel ik gelijk de angst en de onrust weer naar boven komen.Als je oxazepam echt nodig hebt dan kan het niet verslavend werken.Ik ben er niet aan verslaafd,ik heb ze wel nodig vooral voor het slapen gaan. Groetjes en succes ermee!

label.Geplaatst op 2008-04-16 16:59:57


Oxazepam is een benzodiazepine. Dat is inderdaad een verslavend medicijn wat ook steeds minder effectief werkt naarmate u het langer gebruikt. U zult dan steeds een meer nodig hebben om hetzelfde rustgevende effect te bereiken. Daarom zijn benzodiazepines geen middelen om voor lange termijn te gebruiken. Seroxat neemt ook angsten weg. Het brengt een stof in uw hersens wat u tekort komt waardoor u die angsten heeft. Seroxat zorgt ervoor dat die stof, endorfine wordt aangemaakt, extra zeg maar. Sommige mensen hebben nu eenmaal een tekort aan endorfine. Ikzelf slik seroxat en heb minder angsten en geen last meer van depressie. Ik adviseer u om te stoppen met Oxazepam maar het wel door uw arts langzaam te laten afbouwen want in 1 keer stoppen is gevaarlijk. U zult merken dat nadat u helemaal 'schoon' bent van Oxazepam, de Seroxat ook beter kan werken. Want seroxat werkt angstverminderend maar geeft ook extra levensenergie wat nu juist door een kalmeringsmiddel als Oxazepam verminderd wordt.

label.Geplaatst op 2009-04-16 08:04:49

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren