© 2024 solvo B.V.

Slaapapnoe

ik kamp met slaapproblemen. kheb slaapapnoe en hierdoor is het beter dat ik geen benzo\'s neem. ik moet een slaaprust krijgen door anti-depressiva te nemen die slaapverwekkend zijn. maar ik ben manisch-depressief dus moet er voorzichtig omgesprongen worden met anti-depressiva. hebben jullie tips voor een goede nachtrust. wat kan er aan slaapapnoe gedaan worden?


Hallo Nikka, Ben je hiervoor al bij de KNO arts geweest? Door een slaaponderzoek in het ziekenhuis kan men de ernst van de slaapapneu vaststellen. Voor dit onderzoek word je een nacht of tenminste een aantal uren opgenomen in het ziekenhuis.(verschilt per ziekenhuis). Maar een oplossing kan zijn, dat je met een soort masker moet slapen. Ik weet niet, of je overgewicht hebt, maar afvallen schijnt ook een positieve invloed te hebben op slaapapneu. Ik hoop, dat je iets aan dit antwoord hebt, groetjes, tropical

label.Geplaatst op 2006-09-09 23:28:43

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren