© 2024 solvo B.V.

Stoppen met Efexor

Ik ben sinds vijf dagen gestopt met Efexor. Ik heb het een aantal jaren gebruikt. het afbouwen heb ik in ruim twee manden gedaan. Van 150MG naar de kleinste hoeveelheid, 37,5 MG tabletje, en die dan ook weer ruim een week door tweeen gebroken. Dit langzame afbouwen deed ik om zo weinig mogelijk last te krijgen van de ontwenningsverschijnselen, maar ik heb TOCH heel erg heftige verschijnselen. Deze zijn precies hetzelfde als wanneer je een tabletje vergeet in te nemen. Duizelig, msselijk, evenwichtsproblemen, onwerkelijk gevoel, kloppingen in je tong etc. Hoe lang gaat dit duren? Heeft iemand hetzelfde doorgemaakt? Ik wil niet meer terug naar de Efexor. Het werkte goed een tijd lang, maar de laatste tijd werd ik gewoon depressief omdat ik me zo afgevlakt voelde (welbekend bij velen denk ik) Ik hoop op jullie reacties. Groeten van Labilula


Hallo, ik slik ook al jaren effexor XR en namelijk 150 mg per dag. Ik ben er ook vlak van geworden. Je moet echter een keuze maken. Hoe voel- en functioneer ik mét effexor en hoe zonder effexor. Ik kan natuurlijk alleen vanuit mijn eigen ziektebeeld reageren maar wat ook héél erg belangrijk is, is om je beperkingen te leren kennen en hiermee goed om te gaan. Zie het zo; een diabeet moet insuline toedienen want anders gaat het niet goed, dus doet hij of zij dat. Hoedje.

label.Geplaatst op 2005-04-14 13:34:57


hallo L, ik gebruikte 300 mg efexor per dag dit ongeveer 8mnd lang daarvoor zat ik on de z.g.n. opbouwfase . nu ben ik begonnen om het af te bouwen eigelijk om de bijw. waar ik nog al heftig op reageerde,vooral zweten en niet slapen. ik gebruikte retart caps . eerst 300mg na 3weken 150mg nu 3 weken verder 75mg pd totdusver heb ik eigelijkweig afkickversch. gehad maar nu ik 75mg gebruik merk ik het wel nl onrustig down trillen en verlies van gewicht niet dat het heel exstreem is maar wel vervelend . voorl blijf ik dus op deze dosering de arts heeft dat liever niet omdat ik al met een telaag gewicht zit er moet geen meer af want dan kom ik in de problemen en daar zit ik ook niet op te wachten . het afb gaat dus met horten en stoten net als bij jou . dus meid gewoon DOORZETTEN groeten tijgerin

label.Geplaatst op 2005-05-23 21:20:15

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren