© 2024 solvo B.V.

Stoppen met seroxat

Ik ben moeten stoppen met het nemen van seroxat,na een perioden van 10 mnd. Dit na een afbouw perioden van 3mnd. Ik merk nu dat ik toch wat vaker duiselig ben en dat ik sneller geirriteerd raak. Mijn vraag is of dit een normaal verschijnsel is. ps. afgelopen maandag heb ik de laatste tablet genomen


Hoi Robert, waarschijnlijk toch té snel afgebouwd. De artsen vergeten wel eens te zeggen dat er ook seroxat druppels zijn. Dan kun je de laatste fase meer geleidelijk afbouwen wat veel problemen kan voorkomen. Stoppen met een anti depressieva geeft wel degelijk ontwennings verschijnselen. Ook daar zijn de meeste huisartsen niet van op de hoogte. Misschien is het toch verstandig om alsnog te vragen om de druppels zodat je de laatste fase rustiger kunt afbouwen. Veel succes en sterkte, groetjes Kitten

label.Geplaatst op 2004-10-25 12:10:40


Hoi Roger, Mijn ervaring is ook dat stoppen met seroxat erg moeilijk is. Het is een van de eerste antidepressiva en zwaarder dan de lichtere middelen die erna ontwikkeld zijn. Ik heb destijds afgebouwd met prozac, maar dit viel me erg zwaar.Ik was erg down en had last van paniekaanvallen en huilbuien. Noem seroxat met recht een paardenmiddel. Het is me destijds niet gelukt om ermee te stoppen, ik ben overgegaan naar een lichtere variant, n.l. zoloft. Inmiddels ben ik dit nu aan het afbouwen en dit gaat boven verwachting wel goed. Het geeft me vertrouwen dat ik het zonder medicijnen kan. Sterkte ermee,

label.Geplaatst op 2005-02-16 12:05:58


hoi Kitten Bedankt voor je reaktie. Ik zal er zeker met mijn arts over hebben. ik hou je op de hoogte. ps. het Roger ipv. Robert groetjes

label.Geplaatst op 2004-10-25 19:37:37

Naar forum Psychiatrie

Cookies

Ziekenhuis

Om je een informatieve en prettige online ervaring te bieden, maken Ziekenhuis.nl (onderdeel van solvo b.v.) en derden gebruik van verschillende soorten cookies. Hieronder vallen functionele, analytische en persoonlijke cookies. Met deze cookies kunnen we de werking van onze website verbeteren en je van gepersonaliseerde advertenties voorzien. Door op ‘Akkoord en doorgaan’ te klikken, gaat u akkoord met het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- & cookieverklaring.

Cookievoorkeuren

Je kunt hieronder toestemming geven voor het plaatsen van persoonlijke cookies. Met deze cookies houden wij en onze partners je gedrag op onze website bij met als doel je persoonlijke advertenties te tonen en onze website te optimaliseren.

Selecteer welke cookies je wil accepteren